body>

Kära gode gud, låt det lilla hålet förbli litet!




Akiz vill gärna hålla reda på veckor och sånt, så detta är magen i v 24 som jag idag påbörjar. (6 mån för dom som aldrig varit gravida och som inte fattar ett skit av det här med veckor. jag gjorde det inte innan iallafall. Man är gravid i 10 månader och inte 9 som jag alltid har trott. Eller ja, 40 veckor plus minus några veckor om barnet är en envis jäkel)
Jag tänkte mig snarare minus några veckor, i November helst!
Jag har inte tänkt det minsta på förlossning och att jag faktiskt ska ligga och trycka ut en alien-slempropp ur min mutta och vill helst inte tänka på det än, det är ju faktiskt 16 veckor kvar tills dess.
Men häromdagen låg Roy och jag i sängen och slappade helt nakna eftersom vår nya lägenhet är sjukt varm. (Aldrig kan något bli lagom! Den gamla var det ju minusgrader i.)
När han helt plötsligt särar på mina ben och kikar lite förundrat rakt in kan man nästan säga och jag frågar: "vad glor du på"?
Jag fattar bara inte hur den ska kunna komma ut genom det lilla hålet...



Lilla älskling jag kan inte svara på det, jag vill gärna att det lilla hålet ska förbli litet och vet inte heller hur ungen ska kunna komma ut där, det kanske är därför som det påstås göra så förbannat ont?







Kommentarer
Postat av: mamma

Ha ha ha ..............du är då för rolig lilla gumman när du skriver . vilken fin mage.......puss mamma

2009-08-09 @ 21:02:24
Postat av: Mich & Leon

Hahaha... Alltså, men kan inte vara kissnödig eller trött för att besöka din blogg. Jag är dessvärre båda två och jag skrattar så jag kissar på mig.

Tur att jag inte var gravid också för då hade definitivt gråten också kommit. Hehe..



Du är bara för härlig när du skriver, hoppas du fortsätter så länge jag är lite halvt data-nörd på kvällarna när sonen sover!



Ceep going and enjoy graviditeten för sjutton! ;o)

2009-08-09 @ 21:13:07
URL: http://michaelaslife.blogg.se/
Postat av: johanna w

fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin

2009-08-09 @ 22:43:41
Postat av: sARA

ÄNTLIGEN! Jag saknat dina inlägg...så nu e du tbx o ingen blir gladare än ja;)

2009-08-09 @ 23:13:46
URL: http://sethsson.blogg.se/
Postat av: Annie

Haha, du är knäpp- Röj också- och det är därför ni är så fina ihop och jag giller er så mycket! Jättefin bild gumman! Keep the hole tight! ;)

2009-08-10 @ 08:35:47
Postat av: Karin

hur gammal är du??

2009-08-10 @ 09:57:26
Postat av: akiz

sådär tänkte jag med, men jag behöll mitt lilla hål efter mkt om och men :), så kan det gå ibland.... men bebis via snitt eller hålvägen, skitsamma, bara man får ut sin lilla skrutt!!!! Peter sa innan att han skulle ge dem 500 kr för att sy några extra stygn, hahaha....



angående hennes ålder karin, kan jag bara säga att hon är bara 11 år och förstår inte ironi....



2009-08-10 @ 10:03:15
Postat av: Sisela

Äh, det tar "bara" 6 år sedan är man som ny igen =), kul att läsa din blogg igen, du vet hur man förgyller trötta mammor som inte har något annat för sig!!

2009-08-10 @ 10:30:18
URL: http://siseladanelo.blogg.se/
Postat av: Sisela

By the way..Grattis till den fina magen!

2009-08-10 @ 10:31:44
Postat av: Carro

Knipövningar har jag hört är det bästa, eller att inte skaffa barn.... ; )

2009-08-13 @ 06:38:28

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0