body>

Saftig äppelkaka

Någon tyckte att jag skulle dela med mig av mina kakor och mattips. Och eftersom det är typ den enda jag gör. Lagar mat eller bakar så kan det ju vara en bra idé.
igår kväll bjöd jag Mella på saftig äppelkaka eftersom jag fått en kasse äppel av svärmor.


Äppelkaka

6 äpplen
3 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
150 g margarin
1 dl mjölk

(Kanel och socker för garnering)

Vispa ägg och socker poröst.
Blanda alla torra ingedienser och tillsätt smält margarin blandat med mjölk.
Skala och skiva äpplen och stick ner i smeten (Desto fler äpplen desto godare. Jag proppade hela kakan full med äppelskivor)
Strö över socker och kanel.
ca 50 min i mitten av ugnen som är mellan 150-175 grader varm.


Kommentarer
Postat av: akiz

äcklig mat ;)

2009-08-26 @ 09:56:10
Postat av: Carro

Morotskakan också tack!

2009-08-26 @ 10:16:54
Postat av: Mella

Tack älskling! Nu väntar jag på fler smarriga tips :) Puuuuss

2009-08-26 @ 20:00:23

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0