body>

Sjukdoms-bingo!

Idag var vi och hämtade vårt matsalsbord och våra stolar och när jag skulle hoppa in i bilen fick jag en sjuk sammandragning som varade nån minut. Sen höll det på så i kanske 5-10 minuter. Sen bara försvann det. Lite orolig blir man ju. Googlade och det verkar ju normalt, gör sammandragningen mycket ont däremot så är det tecken på att något är fel, ofta stress och att man är uppjagad.
Nu vet jag faktiskt inte hur mycket mindre jag skulle kunna stressa. Tycker jag är välrdens lökigaste person som bara latar mig hela dagarna. I huvudet kommer jag nog dessvärre alltid att stressa, för det är sån jag är.

Lite senare när jag ligger i soffan så får jag blodsmak i munnen, går och spottar, och då kom det igen, blod, och till och med lite klumpigt denna gången. Har sluppit det i några veckors tid, men nu verkar det vara tillbaka.
Det låter allvarligt. Om någon sa till mig att den spottade blod så skulle jag tvinga personen i fråga att uppsöka läkare, men när jag nämnt det för olika läkare så har dom inte tagit någon större notis om att jag spottar blod var och varannan dag.

Ett begynnande munsår upptäcktes också då jag stod i badrummet och spottade. Den har dykt upp helt obemärkt under kvällen. Konstigt, man brukar ju känna olust-känsla och lite stickningar innan den kommer.
Ja, det var väl sjukdomsrapporten so far.

Det var någon som undrade om jag hade en Bingo-bricka med ovanliga sjukdomar och om jag försökte få fem i rad liksom.
Ja, jag vet inte, isåfall borde det väl vara bingo snart!

Kommentarer
Postat av: Carro

Bara svininfluensan kvar nu innan du får ropa BINGO!

2009-08-28 @ 05:12:13
Postat av: johanna w

åh va jobbigt, det ena avlöser det andra, men poff så är underverket snart ute då ska du se att allt försvinner

mitt tandkött började ofta blöda när jag var gravid och fick ofta näsblod, man har ju så extra mycket blod, d rinner nog över liksom!

2009-08-28 @ 09:35:16
Postat av: Alven och mamma-karin

vilken tur att Alven kom och spydde ner dig oxå då och busade lite med dig så att du fick tänka på lite annat :)



Tack för idag faster det var kul.puss/ Alven

2009-08-28 @ 23:22:14
Postat av: Sofie

Jag får säga grattis tillbaka! Och vilket roligt sammanträffande, för det första att du hittade min blogg, och via min kusins blogg dessutom, sedan att vi ska ha barn ungefär samtidigt. Roy är ju Stefans ende kusin och jag har bara träffat honom ett par gånger och det ute på krogen, så jag vet inte om han kommer ihåg det ;) Ska bli spännande att följa er resa mot bebis. Vilket datum har ni fått?

2009-08-30 @ 17:59:27
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: Mia

Läser din blogg ibland å jag förstår precis hur du känner dej! Man har alla möjliga konstiga kramper, sura uppstötningar, ont i foten, halsbränna, suupertrött dygnet runt spelar ingen roll hur mycket man sover :) fingrarna domnade på mej titt som tätt... ja du fia lista kan göras lång. Vill bara säga att du är helt NORMAL!!! Man får va lite gnällig!! Med all rätt!!

Ta hand om dej!!

En gammal brevis-vän från förr :)

KRAMAR till dej/ Mia

2009-08-30 @ 20:31:27
Postat av: Anonym

Läser din blogg ibland å jag förstår precis hur du känner dej! Man har alla möjliga konstiga kramper, sura uppstötningar, ont i foten, halsbränna, suupertrött dygnet runt spelar ingen roll hur mycket man sover :) fingrarna domnade på mej titt som tätt... ja du fia lista kan göras lång. Vill bara säga att du är helt NORMAL!!! Man får va lite gnällig!! Med all rätt!!

Ta hand om dej!!

En gammal brevis-vän från förr :)

KRAMAR till dej/ Mia

2009-08-30 @ 20:32:53

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0