body>

En knöl i magen.

Varför jag är lite deppig och låg just nu beror på att jag i måndags var hos BM och klagade på att jag haft smärta i magen ett par dagar just på ett speciellt ställe och när hon undersökte det lite närmre så hittade hon en knöl.
Jag blev skickad vidare till en läkare som fick titta på knölen. En stressad läkare som pressade in mig mellan två patienter. (Då känns det som om det var en extra viktig knöl), som sedan säger att hon inte vill gissa på vad knölen är för något utan bokar in mig på en grundlig undersökning då förlossning är klar eftersom man ändå inte gör några ingrepp så nära inpå en förlossning.

Då antar jag att "knölen" inte påverkar bebis, men för det gör det inte mig mindre nervös. Vad är det för en knöl som bor i min mage nu då? Kan aldrig eländet ta slut?

Knölen gör extra ont då jag rör mig, särskilt när jag går, den är ett par centimeter och är rörlig. Hon började med att gissa på inflammation i lymfkörtel, "någonting" som fastnat i underhudsfettet, tarm som buktat ut, bråck i ljumsken, sen sa hon "äsch, det kan vara precis vad som helst ofarligt som farligt, jag vill inte fortsätta gissa, vi undersöker dig efter bebisen är ute"

Jag grubblar inte alls på det nu, har helt stängt av. Vilken knöl, liksom?
Eller hur!

Kommentarer
Postat av: Virva

Jag blir så arg för jag tycker att det är så nonchalant av läkaren att säga så , hon är ju läkare det är hennes jobb.....men jag är säker på att det är inget farligt alls ,men att säga så som läkare tycker jag är hellt galet ...och om man har ont av det så tycker jag nog att man kan försöka kolla vad det är så man slipper ha ont ...........är det meningen att bara för man är gravid så ska man ha alla krämpor utan att tas på allvar ....skitdoktor tycker jag att det var

2009-12-03 @ 12:33:56
Postat av: Virva

Fortsättning följer ....menar alltså att hon säger att jag ska inte gissa......nej det ska hon inte göra........men hon kan väl ta reda på det .........

om du bryter benet ska man säga så då också ..du ska snart föda vi tar det sen .........skitdoktor säger jag igen ........men du ska snart föda och det väntar vi på ...sen blir allt bra igen pussar

2009-12-03 @ 12:36:59
Postat av: Carro

Kan försöka lugna dig med att det oftast är ofarliga knölar som gör ont...en cancer knöl tex gör aldrig ont. Säkert bara nåt litet bråck. Hoppas du kan få det undersökt snart! Puss

2009-12-03 @ 14:14:05
Postat av: Sisela

Håller med föregående talare, det är ju mycket hormon påverkan i kroppen under en graviditet. Vilket i sin tur kan frambringa massa saker i kroppen, du om något har ju gått igenom det mesta...

Och som sagt är du orolig för att det skulle vara cancer, så uppvisar knölen fel symtom. Cancer knölar brukar aldrig vara rörliga utan sitta fast, och inte vara smärtsamma.

Önskar dig lycka till med allt och att du snart får träffa eran lille kille!



2009-12-04 @ 08:55:30

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0