body>

Färdigbakad bebis + 3 dagar

Det är bara meningslöst och tråkigt att hålla på att räkna dagarna.
Innan räknade man ner dagarna, och nu räknar man upp dom igen. Och man vet ju liksom inte med hur många dagar plus eländet ska sluta.
Fick veta hos BM igår hur och när man gör om det är igångsättning som gäller.
22 december blir då datumet för det. Det är ingenting jag hoppas på, kan mycket väl bundit en snara runt halsen eller skjutit mig själv innan dess.

I natt drömde jag en förfärlig dröm att jag var på BB och skulle föda men fosterhinnan var för tjock och om man skulle ta hål på den så skulle antingen mamman eller barnet bli förlamat. Vi fick välja.
Det sjuka med drömmen var att jag drömde den i massa mediciniska termer som jag inte längre minns, men när jag vaknade vid 04.00 så kändes det så verkligt. Vartifrån kom alla dess medicinska ord som jag typ ens aldrig hört förut?

Mammas lilla plutteskrutt, kan du inte bara komma ut nu?



Kommentarer
Postat av: Camilla

Kom igen nu, lillknodden. Vi är så många som väntar på att få läsa om din ankomst!!!!



Kram!

2009-12-08 @ 14:18:24
URL: http://www.camillagervide.com
Postat av: Sofie

Ja du, om du ser till att hamna på förlossningen innan torsdag så syns vi kanske där. Var hos BM idag och den lilla skitungen har vänt sig och sitter nu i sätesläge. Ska in på vändningsförsök på torsdag (AJAJ!!!) och lyckas inte det planeras snitt. Fan jag som ställt in mig på vanlig förlossning och var så glad att lillen låg åt rätt håll men nu hade h*n vänt sig sedan förra BM besöket. Och förresten så gissade barnmorskan på att vi får en flicka, tvärtemot alla andra. Vet dock inte vad hon grundade det på, tror det var mest en känsla. Så kan vi inte säga att vi ses där på torsdag, du nyförlöst och jag med rättvänd bebis. Deal? ;)

2009-12-08 @ 16:07:41
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om o nu bara OM det blir en igång sättning,, varför vänta till den 22? Hur länge får man gå över tiden i kalmar egentligen? Här är det i 14 dagar så då skulle det ju vara den 19 o om det inträffar på en helg sätter man igång fredagen INNAN. Tycker att du I SÅ FALL ska KRÄVA en igångsättning med som MEST över tid på 14 dagar. Kram på dig...

2009-12-08 @ 16:54:24
Postat av: mackan

Roy får ge dig ett litet startskott i råttan

Knäskura golvet

Gör kroppkakor å ät upp dem

Ät fet mat

Startskott igen om inget hjälpt

Tvätta fönstren

ta våra åxå när du ändå håller på

Gör fler kroppkakor, jag kan äta upp till 10 om jag är hungrig.

Startskott igen då´rå...

ta ett lavemang efter alla kroppkakor å fet mat så du inte skiter ner dig när du ska föda, det kan hända...d kanske du inte tänkt på..



sluta gnälla nu, snart är du mamma Fia!!! Världens mesta och bästa omställning väntar dig, njut av lugnet innan ni blir tre.... =)



Hoppas att allt går bra för er på förlossningen!!



kram

//M

2009-12-08 @ 18:53:25
Postat av: Fia

Mackan:



Kroppkakor - över min döda kropp. Lagar inte sånt som jag inte äter.

Startskottet, Färdknäppen, pöket - funkar inte.

Fet mat - har jag ätit i 9 mån :)

Städat som en galning, dammsugit under soffan (med andra legat på alla fyra och krupit) tvättat och sprungit i tvättstugetrappen.



Inga av era jävla knep funkar. Han kommer väl när han kommer och tills dess tänker jag visst gnälla, sådetså :)



Hahahaa



2009-12-08 @ 20:35:14
Postat av: Cissi

Åh! det är som med triss "plötsligt händer det" (fast det gör det aldrig). Men här blir det vinst. Varje gång. Ja, den jämförelsen kom jag på alldeles själv nu. :) Inte helt lyckad kanske.



Jag går kanske in här ungefär 100 ggr om dagen för att få veta om något händer. Inte ska jag behöva ha det så till den 22:e!?

2009-12-08 @ 20:48:32
URL: http://www.cissicc.blogspot.com
Postat av: carro.s

hahaha den 19e =) nä hoppas den lilla killen tittat ut nu annars lycka till =)

2009-12-09 @ 07:34:03
Postat av: Nettis

Idag på morgonen fick jag plötsligt känslan av att du kommer att få åka in inatt. Har ingen aning varför jag kom att tänka på dig i morse mitt bland alla morgonbestyr med frukost till barnen, blöjbyten och göra mig själv iordning för att åka till jobbet (jag jobbar ju onsdagar numera)... Helt plötsligt när jag stod där mitt i bestyren bara dök bilden av dig och Roy upp i huvudet och något sa mig att inatt ska Fia ha bebis....



Berättade för syrran för en stund sen och då sa hon att din moster visst spått så också... "Har du läst Fias blogg eller?" frågade hon. Jag har inte läst din blogg på ett par dagar och jag minns inte att jag läst något om spådom.... Men jag tror på din moster, hon brukar ju spå rätt verkar det som.... Håller tummarna för dig nu Fia!!! kram

2009-12-09 @ 20:39:10

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0