body>

Hejdå julafton!

Nu kommer ni tro "äh, hon är inte på riktigt, hon bara driver med oss", men det gör jag inte!

Idag skulle jag ringa förlossningen för att boka tid för undersökning på söndag och igångsättning på tisdag, eftersom jag då varit gravid i 42 veckor + 2 dagar!!! (Kommer förmodligen hinna vara gravid i 1 år ungefär innan han tittar ut), då berättar BM att igångsättning inte innebär att barnet kommer samma dag utan vanligtvis tar det ett par dagar till!
Ni kan ju själva räkna ut vad den 22:a + ett par dagar innebär!

JULAFTON!!!

För jag kommer givetvis ha oturen att föda på julafton. Och ja, det är otur, inte för mitt barn, han kan skylla sig själv, utan för mig.
Julafton är alla barns dag (alltså MIN dag), inte hans dag. Capish!?
Det som gör mig mest ledsen är alltså inte att bebis kanske inte kommer den 22:a heller som jag nu ställt in mig på utan att den kommer på julafton och förstör det jag längtat efter sedan midsommarafton.
Ja, jag är 12 år!
Jag älskar julafton, jag älskar att vara med min familj och jag ÄLSKAR att få och ge bort julklappar och nu ska jag alltså ligga på BB och hata mitt barn den dagen istället.

Nej, jag driver inte med er, jag menar precis det jag säger!



Kommentarer
Postat av: Jaana

Nu kommer du att slita ditt hår, slå på roy och skälla ut mig inför alla som vill lyssna, men det är ju den finaste julklapp du kan få OM det skulle bli så...OM!!!

Tror jag inte.

2009-12-18 @ 08:54:04
Postat av: mia

Han kommer den 23:e säger jag ju! Jag är hemma nu på fm om du vill prata lite:) puss!

2009-12-18 @ 09:11:46
Postat av: Cissi

Nu sitter jag i skolan igen för att se om något hänt. Bebis!! Det är inte okej att komma på julafton.. Men det gör du inte. Väl? Men i så fall är det bara att hitta på en ny födelsedag till honom i fortsättningen. I år blir ju svårt. Och julbord på förlossningen är inte fashion. Men nog kan de väl sätta igång dig innan då? Det handlar ju om hans rätt till en egen dag också.. Ja jag håller också ganska hårt på födelsedagar:) Eddie är född tre dagar innan min 25års dag, hade han kommit samma dag så är det inte omöjligt att jag hade hittat på en ny dag åt honom.. Och aldrig låtit honom titta i sitt pass.

2009-12-18 @ 10:13:06
URL: http://www.cissicc.blogspot.com
Postat av: Nettis

Nä Fia nu får du säga till han där inne på skarpen!! Han får inte stanna där inne och gotta sig längre nu. Han ska komma ut NUUUU!!! Därmed basta!!!!

Usch vad jag lider med dig!!!

2009-12-18 @ 10:20:00
Postat av: akiz

det är lugnt fia, jag fixar gratängen och efterrätten isf ;)



Förlåt kunde inte låta bli att driva lite med dig.



vad fasen, kan de inte sätta igång dig tidigare då så du hinner hem. Graaf satte de igång dagen efter hennes BFdatum för att hon hade så ont. suck! som om inte du har ont!?!!!! kom igen nu, tjata på dem på BB sådär som bara du kan!!!!!!



2009-12-18 @ 10:54:09
Postat av: Sofie

Jag lider verkligen med dig Fia, det låter inte kul, men än har han ett par dagar att komma ut självmant. Det är väl bara lite för skönt där inne i magen, varmt och gott istället för att komma ut i kylan. Tror som fler att det är en bestämd liten rackare som minsann inte tänker komma ut på någon annans premisser än sina egna. Det är bara bra med en bestämd unge, de ska veta vad de vill. I alla fall stort lycka till när det är dags, vilken dag som helst nu. Mamma blev igångsatt när hon skulle ha mig och enligt henne sa det i princip plopp när det verkligen var igång, så det var minsann inga två dagar där. Det var nog hennes snabbaste förlossning av oss 3. Ha det gott nu! Kram

2009-12-18 @ 10:57:26
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: Carro

Jesus är ett namn som börjar komma tillbaka...kanske vore nåt?

2009-12-18 @ 11:10:13
Postat av: Anonym

Man har RÄTT till att bli igång satt efter FJORTON DAGAR o INTE mera.. Du har åxå rättigheter som gravid. Om inte skyll på psykidkt lidande att du är SÅÅÅÅ orolig för barnet o att du hört västa grejjerna om för lång övergång eller nått,, allt går bara man vill, stå på dig o skit i vad kärringarna säger,, ring förlossningen direkt o förklara för dem så att de i så fall får ringa upp din bm. Dåliga Bm tycker jag som inte kan fixa så du blir igångsatt på måndag i alla fall,, Stå på dig tjejen,, NU ska du stå på dig o BESTÄMMA! det är din kropp o din bebis. Kram på dig.

2009-12-18 @ 21:02:28

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0