body>

Min första trevliga kontakt med Försäkringskassan.

I alla tidningar står det om hur illa försäkringskassan beter sig, folk får inte sjukpenning, mammapenning osv som dom ska. Inte jag. Jag gillar försäkringskassan.
Jag har alldeles i dagarna övergått från att vara sjukskriven till att få föräldrarpenning och häromdagen ringde en dam mig och sa att dom hade "råkat" betala ut sjukpenning och mammapenning på en och samma dag så jag hade alltså fått en dag för mycket utbetalad.  Hon sa att jag skulle bli återbetalningsskyldig för den dagen, och så långt är jag med. Men jag tyckte det vore enklare om dom bara drog av det beloppet på nästa utbetalning. Hon skulle anteckna det och återkomma sa hon.

Idag ringde en man mig, han var min nya handläggare sa han.

-Hej jag heter bla.bla... har du tid att prata eller ligger du och föder?
-Hej, näe det går bra, jag sitter mest och väntar på att få föda.
-Jag ser här att du vill att vi ska dra av det felaktiga beloppet på nästa utbetalning.
-Ja, det verkar ju lite omständigt att jag måste sätta in pengar på ert konto, så om det går bra gör jag gärna så.
-Ja, absolut, men jag tänkte såhär, eftersom det är vi som har gjort fel och det bara handlar om ca 400 kr efter skatt så undrar jag om det är okej att du får behålla dom pengarna.
-Jaha, jomen okej, om ni tvingar mig så går väl det bra!!!
-Ja, det kanske verkar som en konstig fråga, men vissa människor vill alltid att rätt ska vara rätt.
-Näe, sån är inte jag, jag behåller gärna pengarna, tacksåmycket.
-Lycka till med bebisen nudå.
-Tack tack!



Kommentarer
Postat av: Jaana

Det var ju kul att du fick en trevlig handläggare så här till jul, då ska man ju vara snäll.

2009-12-03 @ 12:37:13

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0