body>

10 dagar kvar till nedsläpp (?!)

I natt var jag helt säker på att bebis skulle komma. Jag kunde inte sova. Pappsen kunde inte sova.
Och igår fick jag en jättemärklig flytning (slempropp?) och det kändes som om bebis försökte "borra" ner huvudet längre och längre ner. Magen var stenhård. Och nu pratar jag stenhård.

Men näedå, här sitter jag idag och nu känns det inte alls som bebis är på väg, inte ens i år.

Alla (Eller nja, de december-barn jag har som vänner) säger att vi är elaka som ska ha barn i december,
men det är faktiskt såhär, lille bebis har ett val, han kan komma nu, i november eller han kan fylla år på julafton. Det är upp till honom!

(Kom nu, kom nu, kom  nu!!!)



Kommentarer
Postat av: Carro

Nej inte innan TISDAG!!!!

2009-11-25 @ 13:01:26
Postat av: Cissi

Min slemmis (usch) gick 3 dagar innan nedsläpp. Nu är det nog nära :) En tjej på vår gata är BM och jag pratade med henne om hur man kan sätta igång det själv... färdknäppen är det enda som hjälper! Sa hon. Vi testade inte. Jag var liksom inte sådär dösugen... kanske inte Jögge heller, även om jag var en väldigt attraktiv flodhäst.

2009-11-25 @ 14:45:39
URL: http://www.cissicc.blogspot.com
Postat av: Cissi

Nej det räknas då rakt inte! Men ni måste ha mycket sex, tre gånger minst är rekommendation. Nu kanske jag hittade på det själv... men jag vet att man måste ha mycket sex i alla fall. :)

2009-11-25 @ 19:51:58
URL: http://www.cissicc.blogspot.com
Postat av: akiz

slemproppa mig hit och slemproppa mig dit. Det är bara bull om den där dumma slemproppen(som gick 2 veckor innan på mig, ingen bebis där inte) Jag fick en slempropp till bebis istället, hon dreglar ner allt! :)



snart kommer din lilla "slempropp" också att komma och då är man den lyckligaste i världen!. Håll ut!!!!! (men självklart hoppas jag ju på att han vill ut .NU!!!!!!!!!!!, för nu längtar vi alla efter lilla skrutt!)

2009-11-25 @ 21:05:30
Postat av: akiz

jag vill inte verka hård som är så negativ mot alla tecken, det är inte min mening, men du vet ju hur jag hade det, så jag tror ju inte på någonting längre efter all skit jag gick igenom, alla tecken och allas kommentarer om "att nu kommer den".



jag förstår verkligen hur du känner dig nu, man längtar väntar och våndas och lider, men snart snart snart är det över!!! och det nya livet med en underbar liten skrutt kan börja!!!



Men varning varning för amningshormonerna! fy ffasiken för dem,, så var berädd på att de kommer efter ett par dagar! Låt tårarna komma då, håll inte tillbaka. och kom ihåg ; Det är helt normalt!



(hihi, som om du aldrig hade hört de orden innan;)



kram kram.

håller tummarna att skrutt vill ut i November



2009-11-25 @ 21:12:23
Postat av: räkan

kom nu kom NUUUUU!!!

2009-11-25 @ 21:23:02
Postat av: Anonym

Undrar hur din natt har varit för jag har inte sovit mycket ,vaknade kl 12.30 och tänkte på dig

puss mamma

2009-11-26 @ 07:17:26
Postat av: fru olin

jag är ett utomordentligt decemberbarn. Decemberbarn är bra barn. Hur kan man säga att det är elakt att skaffa decembrbarn? barn är väl välkomna när de än föds?

2009-11-26 @ 09:08:11
URL: http://www.metrobloggen.se/fruolin
Postat av: akiz

Eva, jag tror de menar att det är "synd om" dem tex när det är dax att fylla moppe, myndig och systemet.

Då är det faktiskt inte så kul att fylla år sent. men jag håller med, självklart är de välkomna när de än föds! kram

2009-11-26 @ 09:21:18
Postat av: Fia

Det är synd om decemberbarn som måste vänta hela året på sin födelsedag, det är nog vad dom menar när dom säger vi är "elaka".



Akiz, var inte så bitter, det gick ju bra tillslut, din förlossning :)

2009-11-26 @ 12:46:34
Postat av: akiz

haha, ja det gjorde ju det tillslut. för ut kommer de ju förr eller senare. synd bara att det på mig var senare. Bitter är nog rätta ordet:), för min graviditet gjorde mig verkligen bitter och alla falsklarm. men nu är det gjort och jag är så glad! men gravid igen.....nä jag e skeptisk.



pok

2009-11-28 @ 22:47:18

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0