body>

Jag slutar blogga.... om inte....

Nu har jag trott att det är dags för lilleman minst 2 kvällar. Det börjar med värkar (givetvis förvärkar då) som gör ont men som inte alls är regelbundna, kan komma med 5 minuters intervaller och sen helt försvinna. Magen är stenhård, jag får värk i ryggen, bäckenet/ljumskarna och det känns som det trycker på neråt. (Har t.o.m provat gå på toa om det bara är så att jag är skitnödig) sen försvinner allt, 2 timmar senare är det helt lugnt.
Kommer det vara såhär i 19 dagar nu?
Vet jag när det är dags eller kommer jag föda hemma?

Det är ju jättejätte många som läser min blogg och säkert massor av mammor, kom igen nu ge mig tips, råd, tricks och berätta om era förlossningshistorier, jag är så nyfiken nu. Ni får givetvis vara anonyma, bara ni berättar lite om er upplevelse. Snälla!!!


Jag hotar med att sluta blogga annars!!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej fia!

Det där låter som nåt som är på G,men är ju så olika hur det börja också.Jag vaknade av att jag hade ont och kände mig toanödig och satte å tryckte på men inge hände förstod senare att det då var dax,men då var jag 1 dag över tiden var beräknaden den 9 värkrna började kl 1 på natten och den 10 20:58 Var min dotter född.

2009-11-16 @ 09:05:53
URL: http://tinilini.blogspot.com
Postat av: Tina

Hej fia!

Det där låter som nåt som är på G,men är ju så olika hur det börja också.Jag vaknade av att jag hade ont och kände mig toanödig och satte å tryckte på men inge hände förstod senare att det då var dax,men då var jag 1 dag över tiden var beräknaden den 9 värkrna började kl 1 på natten och den 10 20:58 Var min dotter född.

2009-11-16 @ 09:07:53
URL: http://tinilini.blogspot.com
Postat av: fru olin

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.6843452



den översta länken är Eltons förlossning



http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.211430



den andra länken Sigges



jag har fött två barn, men förlossningarna var väldigt olika varann.......

läs gärna, jag delar gärna med mig

och du,

föda barn är underbart, häftigt och det bästa jag gjort



det gör ont (även om det faktiskt inte är den värsta smärta jag haft, hade ondare när jag hade njurstensanfall...)

jag skulle kunna göra om det imorgon.

och ja, jag födde utan bedövning andra gången och jag säger så ändå!!!!!!

du har ditt livs ögonblick framför dig....

är allt lite sotis...

men förbered dig på att det kommer göra ont (annars blir man nog chockad och då blir det ingen upplevelse av det alls, då blir man nog bara rädd) , och det viktigaste av allt:

häng med smärtan och kroppen, streta inte emot och spänn dig, då blir det tio ggr värre... det är mitt tips till alla som står inför en förlossning.....

2009-11-16 @ 09:20:17
URL: http://www.metrobloggen.se/fruolin
Postat av: Cissi

Hej! Jag har hittat hit genom Sofies blogg och läser nu regelbundet :) Fick precis min lille Eddie och här är den storyn... http://cissicc.blogspot.com/2009/11/d-som-i-delivery-day.html.

2009-11-16 @ 10:39:19
URL: http://www.cissicc.blogspot.com
Postat av: akiz

så där var det ju för mig minns du väl, 3 veckor innan de satte igång mig. Jag trodde det var dax varje dag det höll på så. men icke!!!



Det blir bara en lång väntan om du tror att det är dax, för det är det säkert inte, det är bara bebis som luras.



skitjobbigt är det iaf. och den dagen du ska föda hoppas jag att du vet. jag visste inte, och inte de på bb heller antar jag eftersom att de sa att mitt vatten gått men det var ju inte så, bara förvattnet, vad fasiken nu det är. jaja. jag blir inte klok på förlossningar. men det är bättre att ringa en gång för mycket än att föda hemma.



man blir så ledsen när man timar och det inte händer nåt sedan. men när de riktiga värkarna kom sen, DÅ fick man veta att man levde! men det är värt allt!!!!!!!!!!!!!!!



kram

2009-11-16 @ 11:27:28
Postat av: Alexandra - Mami till Neville

Heej :)



Åh vad spännande, ska ut till brevlådan o kika sen :) Älskar paket ;)



Åh din stackare... försök att tänka "han kommer när han kommer" ist, annars är det lätt att man blir knäckt.

Jag fick som sagt förvärkar i vecka 34.. förlossningsvärkarna började någfra veckor innan BF, jag födde 7 dagar efter BF... Så kroppen kan minsann lura en.

Men när du tänker tillbaka på denna olidliga väntan, så kommer du tänka "var mysigt det var." Ha den inställningen redan nu. För det ÄR mysigt att gå och vänta egentligen :)

Kram

2009-11-16 @ 12:02:29
URL: http://alexiiaa.blogg.se/
Postat av: Jenni, Eltons mamma

Hej Fia!

Känner igen din situation och fast jag båda gångerna lovade mig själv att aldrig aldrig mer bli gravid så är jag allt lite avundsjuk på dig! Kan bara garantera dig att du missar inte när det är på "riktigt"! Går inte att förklara hur du ska känna eller hur du vet, du bara vet, jag lovar dig! Lycka till och glöm inte att snusa riktigt ordentligt på din lille när han läggs på ditt bröst -större lycka går inte att finna!

Stor kram

2009-11-16 @ 12:35:53
URL: http://jenni80.bloggsida.se
Postat av: carro.s

de är bara att bita ihop, det är ju ett tag till den 19e dec =)

nä den lille kommer när han är startklar, hade förvärkar å va helt övertygad att alva den sista tösen skulle komma 1månad innan utsatt tid men icke precis på dagen, så inget är som väntans tider =)håller med jenni njut när han kommer finns inget bättre =)

2009-11-16 @ 13:31:15
Postat av: jocke hartwig

Hej jag vet inte om jag ska dra min om MIN synvinkel på det hela..

Det är det mest traumatiska jag har varit med om tills det att dom beslutade efter tre dygn att snitta ut henne men då var lyckan fulländad,när man hör skriket från bäbis.. men innan fy f......

slangar katetrar nålar apparater överallt. en del barnmorskor som är noll psykologiska och en del underbara så klart..

men det blev ju världens bästa Hilda av henne

2009-11-16 @ 13:42:18
Postat av: Lina

Eftersom jag följer din blogg och tycker den är riktigt kul att läsa är det väl inte mer än rätt att jag delar med mig av min förlossning =D Min son är snart 2 månader och han föddes i vecka 42+0. Jag tyckte att den psykiska påfrestningen att gå 14 dagar över tiden var 100 gånger värre än själva förlossningen.

Jag kände inte en tillstymmelse till förvärk under hela graviditeten innan värkarna startade kl. 8 på morgonen. Min son föddes efter 20 timmar med sugklocka. Jag försökte trycka ut honom helt på egen kraft i 1 timme, eftersom jag knappt hade några krystvärkar var det oerhört jobbigt. Efter en timme bestämde de sig för sugklocka. Jippie tänkte jag, nu spricker jag ända till öronen =)"Två små invändiga revor" som BM sa var det enda som fick sys. Trots sugklocka och make som svimmade har jag ändå med mig en väldigt positiv bild av förlossningen =)



Stort lycka till



2009-11-16 @ 19:11:51
Postat av: MalinW

Åhh blir lite avundsjuk nu när din förlossning närmar sig....Jag var helt 100 på att sonen skulle komma före beräknat datum om det så vore för en dag, men icke- min son föddes i v. 41+3, haha, tji fick vi....Hade lite sammandragningar på kvällarna, dessa startade väl ungefär 1 mån före nedkomsten, o varje kväll sa jag till sambon- inatt kommer det ske- inatt får vi bebis....men inte då!!!

Min förlossning va helt underbar- det startade med värkar kl 11.00 (7 min mellanrum), kl. 19 började det bli tätt mellan dem o därmed ganska jobbigt (1,5-2 min) åkte in till förlossningen o va öppen 10 cm, yes!!! Kl. 22.46 föddes vår guldklimp <3 Tyckte inte alls det gjorde ont fram tills utdrivningsfasen- där kom pinan, ajaj, men samtidigt så skönt när man får börja påverka själv o ta i för kung och fosterland!!!!



Önskar dig/er all lycka till!!! Kramar

2009-11-16 @ 22:51:49
Postat av: Linda

Hej! Jättebra blogg =), slant in här genom Alexandras sida.

Jag hade ingen aning om att det var värkar ja hade, så hade det inte varit för min kompis som tvinga mig att ringa min sambo (som jag inte gjorde iaf utan hon själv gjorde de) o säga att det var dax att börja dra sig till förlossningen hade jag nog fött hemma! 4 timmar tog de ungefär från att det vi åkte in till förlossningen tills han var ute =)

Var bombsäker på att det bara var "förvärkar" som alla andra verkade ha men icke sa nicke, hehe..

Varken vatten lr slempropp hade ju gått så det var ju inte så lätt att veta tycker ja. Fick föresten veta att han låg så långt ner att han täppte igen hålet så vattnet inte kunde komma ut. Det gick när dom undersökte mig o kände på hans huvud..

Visst fasiken gjorde det ont men ja trodde det skulle vara mkt värre än vad det var så föda barn de tänker ja göra igen ;)

Lycka till med allt!

kram

2009-11-17 @ 01:16:36
URL: http://brincken.blogg.se/
Postat av: Therese Josefsson

Hej på dig Fia!! Du har fått en hel del tips & råd så det enda jag tänker säga är, lycka till du kommer att fixa det här med bravur!!!! Kram

2009-11-18 @ 20:52:02

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0