body>

Jobbig dag.

Igår var en tung dag, Hade sammandragningar från eftermiddagen och sen hela kvällen. Det krampade ordentligt och magen var stenhård. Lilla bebis börjar nog dessutom tycka att det är trångt i magen nu, för han kör ut en arm eller en fot rakt ut ur magen så man verkligen ser en "spets". Det ser häftigt ut, men det är inte särskilt skönt.
Nu börjar jag få svårt att böja mig ner, för då känns det som om nåt kommer i kläm och det gör ont som fan, vankar även fram värre än en anka på kvällarna när kroppen känns tung, tung, tung.

Då är det egentligen bara veckan ut man behöver behålla honom kvar därinne, för efter v 37 har barnmorskan sagt att han är välkommen ut. Men som sagt, det är inget jag räknar med, skulle bara tycka att det var väldigt skönt.

Även om jag gnällt mycket om mina krämpor och alla små problem i samband med min graviditet så är det först nu det börjar kännas riktigt jobbigt. Jag vill ibland bara lägga mig ner och gråta för att det är tungt, påfrestande, jobbigt, gör ont och gudvetallt.
Ibland gör jag nog det också, fast det är mer några krokodiltårar och sen går det över.


Kommentarer
Postat av: akiz

packa bb-väskan nu för böfvelen! ;)



inte för att jag tror på några tecken efter alla jävla tecken jag hade, men nu är de nära gumman. puss

2009-11-08 @ 20:47:42
Postat av: Anonym

Ja nu är det nära .vad vi längtar <3 mamms

2009-11-08 @ 20:53:13
Postat av: Ia

Härligt, ett äkta, sympatiskt inlägg, nu känner jag med dig! Hoppas han tittar ut snart!

2009-11-08 @ 21:08:02
Postat av: Wicke

Ia som har skrivit här över är inte jag, vet att jag dyker upp som "ia" på en del andra kommentarsidor. For the record liksom :)

2009-11-09 @ 20:06:20
URL: http://ia-radixlecti.blogspot.com

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0