body>

Spyr på säljarna.

Ibland saknar jag att jobba i butik, att vara en sån där serviceinriktad glad person som alla tycker är en sån fantastiskt bra säljare. Som gör precis rätt, inte för mycket och inte för lite.
Men sen när jag tänker efter har jag nog blivit bitter med åren för jag vill snarare spy på vissa säljare. Fast det är för att dom är för mycket. Jag tänker på hon på Vila, eller förresten nu är dom två som är likadana där.
Det räcker att man tittar eller tar i ett plagg så står bruden där och drar på adjektiven.

-Jaaaaaa, deeeeen äääääär väl snygg? Man kan ha den till allt, med skärp, utan, till leggings eller till byxor och så är den i höstens fina färger också. Perfekt, jättesnygg, vi har öppet köp, ifall du ångrar dig.

Jag vill bara säga, Nu var du för mycket, hade tänkt köpa den men nu skiter jag i det. Man kan fan tro hon säljer på provision.

Och så har vi Bodyshop, där är dom också två. Jag går nästan aldrig in där för jag vill spy på dom, men body butter är ett måste, så när jag väl går in där låer det ungefär såhär:

-En sån här ja, åhhhh den luktar så gott, och så bra på vintertorr hy, har du allt annat hemma, scrub, peeling, duschcreme, lotion, för just nu har vi superpriser på sånt, är du med i bodyshopklubben för då kan du få rabatt, har du sett den här förresten, mmmm, luktar supergott..... bla.bla.bla...


Då står jag ändå vid kassan och vill betala, hon behöver liksom inte övertyga mig att produkten jag precis håller på att betala är bra.

Är det kanske nåt nytt sen jag jobbade och drev butik att man säljer kläder, smink och liknande på provision?
Eller har dom bara gått fel kurs i säljteknik?

Inte för mycket och inte för lite, kära ni. Läs av kunden för i helvete!



Kommentarer
Postat av: akiz

fy fasiken vad bra skrivet!!!!! jag håller med dig...hahahahahhahahaha, jag får också krupp på Vilatjejen.men du du glömde en sak;

-"det är en jätte bra BAS!!!"

2009-11-11 @ 14:14:17
Postat av: Anna

Haha..Vilatjejen, håller verkligen med! Jag får damp på henne!!

2009-11-11 @ 14:39:42
Postat av: Sofie

Emma och Jenny är min gissning :) Blir också lite så att jag inte vill köpa nåt, men skulle ha gjort om de bara hade låtit bli att öppna käften! Tyvärr kände jag ju till att Emma var sån redan innan från tiden på Mcd. Fast då hette det: "Skaa du inte ha en dipsås till pommesen? Och en plusmeny?"

2009-11-11 @ 15:44:15
Postat av: Fia

Sofie, det var jag som anställde henne på McD och sen när jag slutat och var i driven och hämtade mat, ville jag strypa henne, hon var föööör trevlig för att sälja snabbmat...

2009-11-11 @ 16:11:12
Postat av: johanna w

hahaha, exakt!

2009-11-11 @ 16:14:54
Postat av: Frida

Hahaha...så himla klockrent!! Jag håller helt med dig, särskilt angående Vilatjejen! Hon är verkligen för mycket. Det är det värsta som finns när säljare är för mkt! Hellre någon som håller sig i bakgrunden och gör för lite än någon som fullständigt hoppar på en. Då blir man bara anti och väljer att inte köpa någonting! Har i stort sett slutat gå in på Vila för jag orkar verkligen inte med henne!!! Tack för en härlig och ärlig blogg! Kramar Frida

2009-11-11 @ 16:16:17
Postat av: Annie

Har jag sagt att jag äslkar dig?! Och din blogg! Keep up with honesty! Puss!

2009-11-12 @ 09:30:55
Postat av: Carro

Jag är ledsen tjejer!! Det var jag som anställde henne på VILA, kanske aldrig med tanken att hon skulle bli butikschef men ändå. Usch..jag älskade butiken kläderna men nu går jag nästan aldrig dit..fattar inte hur man kan bli sån?? Hon lärde sig INTE utav mig iaf!!

Och Body shop...ja fy fan jag håller med! Ibland har jag god lust att ringa ägarna av butikerna för att dom ska fatta hur mycket deras säljare sabbar för dom!!

2009-11-12 @ 10:10:13
Postat av: Virva

Vad bra .....då sköter jag mig nog rätt bra på mitt jobb hahahaha,jag tycker bara det är jobbigt när det kommer kunder ....och jag ser rätt sur ut .Ungefär snabba dig på nästa tack och hejdå .



Men jag hinner med många kunder på en dag ,när jag skippar skitsnacket :-)

2009-11-12 @ 15:25:39

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0