body>

Hur vet man att man gör rätt?

Idag tänker jag på hur barnuppfostran, omgivning och uppväxt formar oss att bli de människor vi blir. Att det är så viktigt att ge ett barn rätt värderingar. Att det är så viktigt att uppfostra en bra människa. Det finns alltför många galningar, psykopater, våldtäcksmän och mördare i vårt samhälle och det är de vuxnas uppgift att forma sina barn att bli ordentliga människor.
Psykopater finns det runt varje hörn och jag är livrädd att vi ska göra fel och uppfostra vårt barn att bli en av dom. Hur vet man att man gör rätt?

Älskling, jag tror vi måste bli kristna och läsa högt ur bibeln varje dag för knodden!

Kommentarer
Postat av: Wicke

Tänk bara på att du måste lära honom att dansa.

För alla som inte dansar är våldtäktsmän.

Puss!

2009-10-08 @ 11:51:31
URL: http://ia-radixlecti.blogspot.com
Postat av: akiz

haha läs inte gamla testamentet för bebis då bara, det ska vara ganska våldsamt har jag hört ;)



annars kan ju alltid jag översätta en rad ;)

2009-10-08 @ 13:23:56
Postat av: jenny

Sofie... det finns ingen som avgör hur ett barn ska vara..men en sak är säker, mina barn har alltid fått "hänga med" och båda är väldigt självständiga, det är ingen som sätter sig på min äldsta flicka tex. Gör det du vill, ska och måste , det är ditt liv och endast du som kan bedöma vad som är rätt eller fel. skit i alla andra!

2009-10-08 @ 13:32:08
Postat av: mamma

Det vet man aldrig ...........man gör det man tror är bäst ,men man vet aldrig om det var det rätta ..........minns du när du i sjuan säger till mig 1 minut innan bussen kommer att du ska sova över med några kompissar i en stuga ??????

Nehej min unga dam det ska du inte alls ,vems stuga ? Vilka ska vara där kan man ringa nån mmmm .........Då tyckte du att jag var världens elakaste mamma , det kanske du tycker fortfarande:-(

Men jag gjorde bara det som jag trodde var det rätta .puss på dig

2009-10-08 @ 17:50:41
Postat av: fru olin

Bara grejen att du reflekterar runt de där frågorna tror jag är bevis nog på att du kommer ge ditt barn sunda värderingar!

2009-10-08 @ 19:12:01
URL: http://www.metrobloggen.se/fruolin
Postat av: fru olin

bara det att du reflekterar över frågorna tror jag är bevis nog på att du kommer ge ditt barn sunda värderingar! kram

2009-10-08 @ 19:16:08
URL: http://www.metrobloggen.se/fruolin
Postat av: fru olin

det är inte så att jag tycker det är så jäkla kul att skriva dubbla kommentarer! din blogg är lite knepig när jag ska göra det, bara......

2009-10-08 @ 19:16:53
URL: http://www.metrobloggen.se/fruolin
Postat av: Robin

They fuck you up, your mum and dad.

They may not mean to, but they do.

They fill you with the faults they had

And add some extra, just for you.



2009-10-19 @ 10:42:22

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0