body>

Jag är inte rädd för att föda, bara för att spricka ända till skitan.

Min barnmorska undrade om vi skulle prata lite om förlossningen, om jag hade läst boken som hon skickat med mig hem sist.
(Boken, hmm... vilken bok? Jag får ett gäng papper och broschyrer varje gång jag är där och det mesta slänger jag när jag städar.. oups, tänker jag)

-Ska jag vara ärlig så har jag inte läst nåt, jag är inte så intresserad av det där. Det finns där men jag kan inte göra så mycket åt det, ut ska den ju, vad mer behöver jag veta?


Då tror min barnmorska att jag har förlossningsskräck och vill boka in mig på möte med amandagruppen på förlossningen. Tydligen några barnmorskor man kan få råd och stöd av.

-Näää, alltså jag är inte rädd att föda, bara rädd att spricka, att inte musslan ska bli sig lik, det är nog min enda skräck just nu kan man säga.

Hon vill ändå att jag ska vara medveten om hur en förlossning går till, vilka olika skeden och vilka olika smärtlindringar det finns, så jag förstår vad dom menar om dom erbjuder mig lustgas tillexempel.

-Alltså sånt vet jag ju lite om, och dessutom finns det väl så olika typer av förslossningar och jag kan nog tänka mig vilka droger som helst om det nu gör så ont, men jag har nog tänkt att klara mig utan nåt starkare än lustgas.

Jag får en ny bok om blir ombedd att läsa den till nästa gång så vi kan diskutera lite kring den.

Nu är det så att jag hade lite ärenden på stan efter besöket och nu slarvat bort den där jävla boken. Vad är det egentligen dom vill att jag ska veta??


Kommentarer
Postat av: räkan

hahahha, sötnos! skulle mufflan bli sig lik eller?

2009-10-19 @ 14:56:28
Postat av: Fia

Det sa hon aldrig nåt om, men såhär kan den ju för fan inte se ut, alldeles köttig och blå-brun.

2009-10-19 @ 15:17:11
URL: http://fiamedbebis.blogg.se/
Postat av: Frida

:).. du e så härlig... ut kommer den.. jag lovar.. :).. smärtlindring...Lustgas räcker... jag har ju enorm skräck för sprutor och liknande så jag var fast besluten av att klara mig med lustgas.... då tog min första uttryckning 81,5 timmar.... inte helt vanligt så jag tror du lyckas du me.. ;)//Kram Kram

2009-10-19 @ 16:10:29
Postat av: Frida

... glömde skriva att dom dessutom klippte upp min "mussla" som du kallar de.... men mannen säger att den e riktig iallafall... ;)..

2009-10-19 @ 16:12:22
Postat av: Carro

sluta prata om köttiga musslor med åderbråck som måste klippas upp!!! Jag spyyyyyyyr!!!!

2009-10-19 @ 18:49:41
Postat av: akiz

hahaha, fy fan, idag är jag glad att jag blev kejsarsnittad. men jag tror inte du spricker till skitan btw. bara du lyssnar på de råd du får av dem så.

2009-10-19 @ 19:34:37
Postat av: räkans mamma

du får inte ha munnen öppen för det blir korsdrag då. (efter du har fött) :)

2009-10-19 @ 20:06:56
Postat av: Fru olin

Hej

tack för de snälla orden om mig

det är naturligt att vara rädd, men allt löser sig..

jag blev också inbokad på ett amanda-samtal (utan egentlig anledning), som bara hade negativ effekt på mig. gå inte dit om du inte känner att du behöver....Men om du känner att du vill ska du givetvis gå dit..

Jag bloggade om det där amandasamtalet för länge sen, det är ett långt inlägg... du hittar det en bit ner....



http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.173315

2009-10-19 @ 20:22:01
URL: http://www.metrobloggen.se/fruolin
Postat av: Sofie

Ja, det blev ganska uppenbart för oss på föräldrargruppen igår att förlossningen närmar sig, och för dig ytterligare några veckor tidigare. Jag tror bara att man inte ska försöka tänka på det för mycket, lättare sagt än gjort, men visst fasar jag också för att spricka! Äh klarar alla andra det, måste vi också göra det :) Vilken fin mage du har förresten!

2009-10-20 @ 21:02:17
URL: http://soffisspot.blogg.se/

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0