body>

Kommer jag att dö?

Det är 12 veckor kvar (mer eller mindre) tills jag ska krysta fram en liten plutt.  Förra veckan fastnade jag i olika teveprogram om riskförlossningar. Inte bra! Innan har jag inte ägnat en tanke åt förlossningen. Har tänkt ungefär såhär, eftersom jag har sjuka menssmärtor varje månad så kommer jag ha ont, föda och sen säga, Men, var det inte värre än såhär, såhär har jag ju det en gång i månanden.

Men eftersom inget annat blivit som jag tänkt mig (Tänkte vara alert och jobba tills vattnet gick, helst i högklackat, vara lycklig och må prima under min graviditet) så börjar jag nu oroa mig lite inför min förlossning.

Jag oroar mig över:

1. Kommer jag dö?

2. Kommer bebis dö?

3. Kommer jag spricka ända till skitan?

4. Kommer jag ha en elak barnmorska?

5. Kommer jag förblöda?

6. Kommer jag klara av att ta epidural om jag har för jävla ont? (Jag hatar ju sprutor också!)

7. Kommer jag slå till någon? (Typ Roy)


Kommentarer
Postat av: Linda

1. Nä

2. Nä

3. Nä, förhoppningsvis inte

4. Kanske, de finns 1 elak iaf, men eftersom man föder barn, så får man typ bete sig lite konstigt, så då e man elak tebax

5. Nä

6. ryggmärgsbedövning kan man bli förlamad av, å massa andra grejer, så de fanns inte ens som alternativ för mig, Skitnojjig... De ska kännas att man föder barn! Haha

Men ja e oxå van vid menssmärtor, å de var inte så farligt å föda barn faktiskt.... Tycker jag då

7. Kanske

2009-09-07 @ 11:58:05
Postat av: Michelle

Eller blir det precis som du tänkt dig, för omväxlings skull! Allt kommer gå bra, kanon faktiskt!



Puss

2009-09-07 @ 12:27:00
Postat av: akiz

om du lyssnar på barnmorskorna så kommer allt gå bra. jag trodde att jag kunde själv, men det kan man inte...hahaha, lyssna på deras ord så spricker du inte till skitan förhoppningsvis...



du kommer inte att dö, men man tror det för det gör så jäääääääääääävla ont. Epiduralen är gud själv, och den gör inte alls ont att ta om du jämför med hur ont värkarna gör. jag hade oxå sjuka menssmärtor,men dessa gör ondare och epiduralen tar bort det onda, jag lovar. bästa bästa.



ta den om du får!!!!!!!!!



lustgasen var min bästa vän också. kul och skön.

Du kommer inte att förblöda, se på mig hur det kan gå. jag behövde inte ens blodtrans.De är superduktiga och kan sitt jobb. dock är alla dumma i huvudet någongång under din förlossning även Roy, men det tycker du bara för att du har ont..haha, sedan är de dina änglar, alla är änglar. jag grät av lycka att jag hade dem hos mig.



det kommer att gå superbra. du klarar det!!! men det är helt normalt och ok att vara rädd och undra.



puss puss

2009-09-07 @ 15:42:22
Postat av: johanna w

12 veckor oj oj, det är ju ingenting, tycker mina ja kanske 12 sista gick himla fort, sen såklart dom där två sista innan bf datumet var lite sega. Jag säger bara det går inte att föreställa sig, SEN vad jag förstod på alla mammor jag mötte på bb så kunde nåt som tex gjorde skitont för mig vara som ett pfst för vissa! Alla förlossningar är unika!

GLÖM INTE, så fort underverket är ute har du glömt allt som var jobbigt eller gjorde minsta lilla ont, OCH ALLT ÄR VÄRT DET TUSEN GÅNGER OM. OCH DET KOMMER GÅ TOPPENBRA FÖR DIG FIA !!!

2009-09-07 @ 20:10:50
Postat av: peter

3,4 och 7 ligger bra till

2009-09-08 @ 11:10:43
Postat av: mamma

HEJ ,GUMMAN ALLT KOMMER ATT GA BRA ,FUNDERA INTE PA DET,VI HAR DET UNDERBART HàR I GARDA SJòN ..MEN SAKNAR ER ALLA PUSS PUSS VIRVA7TAGE

2009-09-09 @ 17:49:58

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0