body>

Konstigt sex!?

Idag har jag haft hugg i sidan. Typ vid höftbenet och sen inåt och lite neråt på höger sida. Svårt att förklara och det har känts konstigt. Jag vill inte oroa min mamma i onödan, men mödravården är inga jag har på min favoritlista och dessutom brukar min mamma alltid veta allt, så jag ringde henne.
Såklart blev hon orolig. Första gissningen var ju såklart blodpropp i ljumsken (Jag har lite ökad risk för blodpropp, och en graviditet innebär ännu något ökad risk och jag är en envis liten sak som vägrar ta sprutor i magen i förebyggande syfte under min graviditet.)
Nu har jag jag ju inte ens ont i ljumsken så det alternativet gick liksom bort.
Då gissar mamma på fisar, hon undrar om jag fisit på länge, hon undrar om konsistensen på mitt bajs.
Vi tror inte riktigt på det alternativet heller.
Och det är inte bebis som sparkar, för det känns inte som hugg i sidan.
Mamma undrar om jag tagit det lugnt idag.
Jag vet verkligen inte hur jag ska kunna ta det lugnare. Tycker jag borde döpas om till Löken, men det smeknamnet är upptaget av Michelles ex.
 Jag ligger i sängen länge, jag går en promenad i slow motion med min hund, sen ligger jag lite på soffan. Så ja, jag tar det rätt lugnt.
Då frågar min mamma:
-Har ni haft konstigt sex nu igen?
NU IGEN?!? Vad vet hon om det?

Nu menade hon inte konstigt sex, hon menade alla ställningar utom missionären typ, så att jag skulle fått träningsvärk, för det sa hon att man får när man blir gammal i allafall. Hahaha. Jag älskar min mamms.








Kommentarer
Postat av: Virva

;-) puss på dig

2009-09-02 @ 19:51:33
Postat av: johanna w

ligamenten jag tror på ligamenten. det kom dom tillslut på att det var på mig iaf, när jag hade ont som spjuthugg inne liksom lite snett i magen.. typ. Så vänta du med att ringa bb eller mvc. jag blev inlagd pga detta för dom trodde jag hade värkar och att bebis ville ut när jag väl låg inne avlöste den ena efter den andra teorin varandra, tillslut sa en läkare ( som jag litade på) att det nog är ligamenten! DET kändes mest troligt, och jag är typ 100 på att hon hade rätt, något FARLIGT var det i af INTE. PUSS PUSS, och hoppas nu det går över!

läs http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=3599

2009-09-02 @ 20:48:13
Postat av: akiz

det var ju det jag sa, som Johanna skrev... så det tror jag med på.... hoppas det bara är det iaf.... kramis

2009-09-02 @ 22:25:25
Postat av: Annie

Virva äger! Du borde ha en egen spalt i barran! Eller Kalmar Posten så att det åtminstonne finns något vettigt att läsa!

2009-09-03 @ 13:15:14
Postat av: Anna

Vilken underbar mamma du har! Skrattade högt här på jobbet;-) Och jag hade också hugg. Mycket hugg under halva grav. De trodde också att det var ligamenten. Men att de "trodde" det lugnade inte mig sådär jättemycket. Kan dom inte säga säkert, tänker man. Men det gick bra iallafall. :-) Lycka till så jättemycket!

2009-09-08 @ 14:38:20

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0