body>

Lilla Julafton

Förra året ett par dagar innan julafton införde vi en ny tradition i vårt tjejgäng. Vi har alltid haft som tradition att ses och fira "Lilla Julafton", byta presenter och äta massa onyttigheter. Förra året kom jag på den briljanta idén att vi skulle skriva ner vad vi hoppades, förväntade och trodde att 2009 skulle erbjuda oss eller våra vänner.

Sedan förseglade vi alla kuvert och bad Carro att ta hand om dom tills det var dags för att fira vårt lilla julafton igen. Jag hade nästan glömt bort att vi hade dessa dokumenten någonstans i det Erikssonska/Kazansidiska* hemmet när Carro berättar att hon förvarar dom i frysen (!)
(Ja, jag vet, jag har så mycket mat i min frys så det skulle inte vara det ultimata stället hemma hos mig)
Sedan dess går jag ganska ofta och tänker på dessa små brev vi skrev. Jag minns nästan inte vad jag själv skrev och jag undrar verkligen vad de andra skrev om mig.

Det enda jag minns är att jag skrev att jag trodde att Michelle och Andreas skulle göra slut. Det var inte elakt, det var bara det att jag aldrig trodde fullt ut på deras förhållande, hur taskigt Michelle än må tycka att det var. Nu tror jag stenhårt på Christoffers och hennes förhållande.
Det kan ha att göra med mina häxgener eller att jag gillar Christoffer så rackans mycket! Så jag kommer göra allt i min makt för att dom ska hålla ihop. (Kasta förbannelser efter honom om han ens tittar på andra tjejer, köra vodoo om han sårar henne, bryta ett ben på honom om han försöker lämna henne...) Så med andra ord. Jag tror det håller livet ut!  :)



* Jag vet faktiskt inte hur man stavar grekens efternamn, detta var mitt bästa försök!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Jag läntar med sååå jag dör efter lapparna!!



Vad du är söt. En sann vän. Det betyder mer nu när du säger att du tro på mig och Christoffer när man vet att du bara säger precis som du tycker/tror. Du vågar ju vara brutalärlig och det är därför du är så älskad av má!! :)

2009-09-15 @ 11:16:44

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0