body>

Mammakläder?

Mammakläder?

Jag har inte köpt ett enda mammaplagg än så länge. Mammaplaggen som jag har tittat på har varit formade så att dom ska få dig att se större ut än vad du är. Jag köper hellre tajta fodral och framhäver min mage. Har gått upp en storlek eller två ibland istället. Fick tillexempel beröm för mina jeans som jag hade igår, vanliga tajta jeans med lite stretch i, men några storlekar större än vanligt. Dom är ändå så pass låga att dom är sköna trots att dom är helt knäppta.

Efter Yoga-passet igår började mammorna diskutera huruvida de ska köpa mamma-jackor. Vi som går på yogan ska ha barn från slutet av november till februari. Jag sa att jag verkligen inte tänker lägga pengar på en mammajacka. (Jag går för övrigt i min skinnjacka strl 34 än. Kan visserligen inte knäppa den men har stora bylsiga halsdukar eller koftor under.) Har dessutom en ganska lång vinterjacka där min mage fortfarande får plats. Mammorna berättade om sina "fynd" en mammajacka för 1300 kr.

Men tänk om det knappt hinner bli vinter innan ni föder, då har ni en mammajacka för mycket, tyckte jag.
Då kommer en mamma med den smarta idéen att man kan spara den till sin nästa graviditet!

Ja, jippie. Jag kommer verkligen vara sugen på att plocka fram de kläder jag köpt i större storlekar när jag ska ha mitt nästa barn om kanske 5 år. Verkligen jättesugen. Dom kommer säkert vara hippa då!
Vilka moderna mammor!

Gina Tricot och H&M har bra priser och om jag köper på mig lite plagg i större storlekar nu, så har jag vänner som säkert plockar på sig av dom kläderna efter jag fött. För som sagt, det är inga mammaplagg!

Kommentarer
Postat av: Carro

Ingen fara gumman! Modet går ju igen vet du väl??? haha..nä men det är kanske så att dom flesta mammor skippar modemedvetenheten (tyvärr) och tänker enbart praktiskt..men då e det bra att du finns och styr upp det lite!

2009-09-29 @ 19:53:59
Postat av: mia

Go girl! Jag kan visserligen ha dina kläder efter bebisens födelse men de lär väl fortfarande vara för små för mig då....bubbubu--(:. Jag köpte INTE ett enda mammaplagg när jag hade Theo i magen, o skulle ALDRIG i h.vetet ta på mig något heller!!! Jag känner mig redan fet som en kossa. Vågar inte ställa mig på vågen på fredag...hihihi! Puss på dig

2009-09-29 @ 22:37:06
URL: http://www.revolt22.se

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0