body>

Summering av en dag.

I några dagar har jag känt mig lite bättre. Så igår fick jag ont, ont, ont igen och har bara mig själv att skylla. Var ute hos Lill-Räkan och kollade på hennes fina hus. med "Rucklet" har blivit ett sagolikt slott. Räkan bjöd på kaffe. Kaffe med jättemycket mjölk för att det inte skulle bli så starkt, men näe, det går verkligen inte. Hejdå kaffe. Jag har provat några enstaka gånger men jag får ont i magen av kaffe.

På kvällen tog jag en promenad med Mella och Michaela och våra hundar, sen gick vi hem till mig och fikade och kollade på idol. Lovade ju att ingen skulle få komma hit förrän tapeterna var på plats och alla golv lagda och allt målat och klart, men jag släppte in dom ändå. Vi hade en kanonmysig kväll.

Maria har också blivit husägare nu. Klart man blir sugen, men nu har vi ju en sån fin och stor lägenhet på markplan med trädgård, så det får vänta. Just på sommaren får jag extra sug av att ha en trädgård, en uteplats och bara mysa på kvällarna.

Idag ska jag vara nån slags sidekick åt Akiz och Alva som ska på barnavårdscentralen. Först ska Alva vägas och mätas, sen vill dom prata Akiz ifred, så då ska faster och Alva mysa lite.
Lite konstigt ändå, vad gör man om man inte har någon som man kan ta med sig på sådana möten. Ska killen behöva ta ledigt från jobbet?

Svärmor tipsade om att sätta upp kö för dagis redan nu, särskilt eftersom 2009 är ett babyboom år i Kalmar. Men hur gör man?
Ringer man dagiset eller kommunen?
Hur väljer man dagis, vilka kriterier går man efter. Har liksom ingen som kan tipsa om nåt bra dagis eftersom vi alla fått barn samtidigt.


Kommentarer
Postat av: fru olin

konstigt bvc, jag har aldrig varit på nåt bvc-besök där inte barnet får vara med, har till och med fått spiral insatt, med bebis liggandes på bröstet..



men det där med dagisplats, det är bara en hysterisk myt, det spelar ingen roll när du sätter upp dig på kö, i kommunen får man ingen förtur för att ha stått länge... alla hamnar i kö först 4 mån innan beräknad start. så det är lugnt.

(jag jobbar ju själv på förskolan)

2009-09-09 @ 10:49:09
Postat av: johanna w

åh va härligt att du fått må bättre söta fia! tycker det var lite för länge sen vi sågs nu saknar dig! nouvelle får ju tom träffa dig mer än jag får !

ang dagisplats, hade oxå hört det om att det inte spelar någon roll hur länge man stått på kö, men som sagt hur väljer man dagis!? ska vi välja samma? vore väl kul för kussarna! pusss

2009-09-09 @ 11:35:01
Postat av: mia

Hej hjärtat! Här i Strömstad får man inte sätta upp barnen på dagis förrän det är ett halvår kvar tills planerad inskolning. Dvs. barnet måste misnt vara 1 halvår gammalt. Puss på dig! Skönt att höra att du mår bättre!!

2009-09-10 @ 09:12:38
URL: http://www.revolt22.se
Postat av: akiz

Eva:man var inte tvungen men det var bra om man hade barnvakt så att man kunde prata "i lugn och ro" om hur man mår och gå igenom blanketten och svaren på frågorna, och inte behöva ha fokus på bebisen, sa hon. Men det var aldrig så att man inte fick ha bebisen med sig.... Ja ja, jag hade iaf tur att Fia kunde följa med båda gångerna :) eftersom att jag gick dit på fel dag också...hahahaha



Tack snälla fia för hjälpen

2009-09-14 @ 18:40:24

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0