body>

Time Out.

Jag tror jag drar täcket över huvudet ett par dagar. Det blir fan aldrig som man tänkt sig.
Man börjar blogga för att tillfredställa någon och gör tusen andra otillfredsställda.
Jag har ingen "idag-har-jag-ätit-idag-har-jag-gjort-blogg", jag finner inte det intressant att skriva sådan texter, men gillar att läsa min vänners bloggar som är sådana.

Jag har alltid gillat att skriva, alltid fått beröm för det jag skriver. Ska jag skriva ska det vara direkt från hjärtat, inte några krusiduller, det är tankar och känslor och brutalärligt. Annars kan det kvitta.
Jag tycker däremot inte att jag någonsin hänger ut någon eller är elak med mening, men som sagt det är ju alltid upp till den som läser att tolka. Och oftast så borde ni läsa mina texter med ett flin på läpparna. Det vet jag att dom som känner mig väl gör. Däribland Tulle. (Bloggen är ju lite för hennes skull, och det är oftast henne jag tänker på när jag skriver)
Sen om jag skulle börja vara finkänslig så skulle jag tappa tråden och inte ha något att skriva om.

Just nu har jag helt tappat suget för det här. Jag drar helt enkelt täcket över huvudet ett tag!


Kommentarer
Postat av: mamma

Neeeeeeeeeeeeeeej det får du inte göra ,jag vill läsa din blogg ,vill veta vad som händer och sker och se bilder mm puss puss ...

2009-09-17 @ 19:47:46
Postat av: Robin

dramaqueen.jpg" rel="nofollow">http://youaks.com/media/quiz/drama_queen/certifieddramaqueen.jpg

2009-09-17 @ 19:53:01
Postat av: Robin

dramaqueen.jpg" rel="nofollow">http://youaks.com/media/quiz/drama_queen/certifieddramaqueen.jpg

2009-09-17 @ 19:53:58
Postat av: akiz

hoppas att det inte är pga mig bara. ibland får man kanske en kommentar man inte gillar eller håller med om, men synd att det ska få dig att sluta blogga. men du gör som du vill...kram

2009-09-17 @ 20:55:14
Postat av: Carro

Jag tycker du ska sluta blogga..jo det tycker jag!



För jag vet dina skrivar talanger (bla från skolan)och jag tycker du ska lägga din energi på att skriva en bok!

En bok om dig, ditt liv och efrarenheter kryddat med din underbara humor och fantasi. Sen kan alla få nåt riktigt att kommentera!! (plus att du kommer att bli rik för den kommer att sälja skitbra!)



2009-09-17 @ 21:09:11
Postat av: Carro

En anledning till är (och det gäller alla mina bloggade vänner) om ni slutar så kommer jag att bli tvungen (vilket jag vill) att träffa er oftare för uppdatering!! så d så!

2009-09-17 @ 21:11:44
Postat av: johanna w

Fia Du skriver skitbra och skitroligt, jag skrattar eller flinar alltid, visst kan du vara lite hård i dina ord ibland men det är väl det som är grejen i din blogg eller, och även det som gör den så kul att läsa.

Ang. detta med att tolka olika, ibland kan det även sticka till i mina ögon, som det gjort nu, MEN om jag tänker efter så vet jag att du aldrig medvetet skulle såra någon. Sen vet du ju hur det är, ibland misstolkas man och då kanske man får förklara sig, men det gör väl inget, bättre det än ha någon som blir ledsen eller?

Sluta för tusan inte blogga helt, men utan sug går det såklart inte (hitta suget igen fina fia)

2009-09-17 @ 21:47:41
Postat av: Anonym

Ursäkta, men vad är det för ett gäng kärringar du hänger med? Skit i att bjuda dom känsliga morssorna överhuvudtaget, ni verkar ändå inte ha nåt gemensamt. Du kommer bli världens koolaste morsa och man behöver inte alls förändras och låta sin egen person gå upp i rök! Jag vet. Mamma till två. Misstolkar man ett roligt inlägg så bör man kolla över sin egen känslighet tycker jag! och vi får tycka som vi vill även du tjejen. kör hårt.

2009-09-17 @ 21:56:13
Postat av: Jaana

Sofie..idag hoppade jag av ett forum. Bad forumsägaren att stoppa upp den..du vet var!



Jag känner igen mig så mycket i dej och det är därför du är unik, både som person och som skribent!



Skriv en bok..det ska jag göra :)))



2009-09-17 @ 22:11:28
Postat av: Sisela

Klart du inte ska sluta blogga, du är grym på det du gör och man har ju all rätt att få tycka i sin egen blogg. Du har helt rätt i det du skriver, det är jätte viktigt att fortfarande vara den man är med eller utan barn, visst blir det förändringar i livet när man får barn. Men därför innebär det inte att man behöver förändras som person. Jag gjorde det inte efter mitt första och inte efter min lille grabb nu heller, lite större hjärta för att man fick ytterligare en till att älska, och tyvärr några extra kilon som man tampas med nu=( Så fortsätt att va den du är, det är precis den person som dina vänner vill att du ska vara med eller utan barn!!

2009-09-17 @ 22:23:45
Postat av: akiz

oj då, anonyma mamma, där var ord och inga visor. girlpower!!!!

2009-09-17 @ 22:59:34
Postat av: Robin

Anonym mamma till två låt mig gissa...Din son heter Kevin?

2009-09-18 @ 08:41:08
Postat av: Anonym

Jag håller med anonyma mamman! Det är sorgligt när man måste skrika ut hur mycket man älskar sitt barn, det är väl en självklarhet? Släpp sargen och inse att Sofi har rätt! För det har du, Sofi!!! Och sluta för Guds skull inte att blogga! SNÄLLA!!!

2009-09-18 @ 09:58:59
Postat av: J

Vilken häxjakt! Är det vad du kallar dina vänner? Jag skulle byta, verkar inte vara mycket att hålla i när åskan går! Jag tror dina vänner känner sig hotade av dig. Dina åsikter är tydligen viktiga och när du inte har mainstreamåsikter så blir dom stackarna ledsna. Bry dig inte. Du har helt rätt Sofie. Men lägg inte ner bloggen för då får dom som dom vill. Skaffa nya bättre vänner istället!

2009-09-18 @ 10:19:14
Postat av: En arbetskamrat

Till de berörda mammorna: (Antar ni läser denna bloggen)

Värdera en ärlig vän och vet att ni alltid kommer att ha en trogen vän, även om hennes åsikter svider. Hellre 1 sådan vän än 10 stycken skitnödiga vänner som inte kan stå för sina åsikter. Ni vet att ni har dom (det har alla) och förmodligen tycker dom precis som Sofi...



En fika i goda vänners lag kommer ni värdera högt en vacker dag (Om ni då fortfarande blir bjudna av era vänner som inte har barn), så jag förstår inte varför ni försvarar er med alla medel. Jag hade sagt "Guuuud vilken bra idé, så gör vi, barnförbjuden fika!!!!"



Sen hade jag glatt lämnat mitt barn hos pappan.



Men min åsikt lär väl bli sågad som ni gör med alla andra, precis vid fotknölarna.



Sofi, kom och hälsa på på jobbet snart!



2009-09-18 @ 10:43:52
Postat av: johanna w/en av mammorna/och även fias svägerska och VÄN

Jag har nog missat endel här, (OCH JAG BORDE INTE ENS BESVARA DETTA ELLER ENS LÄGGA NER ENERGI, men det gör jag för jag blir arg)jag förstår inte påhoppen på dom sk berörda mammorna dvs MIG. (tycker inte det är detta fia bloggar om) Ni känner inte mig och borde inte yttra er när ni inte varit med eller förstår, och även om det ni skriver inte stämmer tar jag indirekt åt mig. Jag blir ledsen av er som kommenterar och säger att "jag" inte skulle vara en bra vän eller inte vill att fia ska blogga,( den enda som sagt det är fias bästa vän som är en av "dom andra" )eller att jag inte kan vara ifrån min dotter, själklart är hon allt, men jag kan vara borta från min dotter och har varit det vid ett flertal tillfällen jag har även börjat jobba och mitt plutt är ännu bara 4 månader. Ni känner inte mig och vekar inte känna fia så bra heller. MEN jag kan ha fel.

Jag har heller aldrig sagt att man inte får ha olika åsikter, men som sagt ni som skriver vet ju inte ens vilka ni hoppar på. Så sluta för fan.

2009-09-18 @ 11:43:47
Postat av: sara

go johanna:)

2009-09-18 @ 11:53:19
URL: http://sethsson.blogg.se/
Postat av: En läs

Nej! Snälla sluta inte blogga. Har blivit beroende av din blogg. Tycker du skriver så roligt! Om du någon gång får för dig att skriva en bok så kommer jag stå först i kön för att köpa den! Du rockar bruden!

2009-09-18 @ 12:09:57
Postat av: Michelle

Ojj...jag tror att jag är lite trög för jag fattar ingenting.

Häxjakt, byta vänner?? Fattar noll.

Jag håller med "En arbetskamrat". Bättre att folk säger vad de tycker än håller tyst och tycker de i hemlighet.

Menh...herrjesus i himmelen, gud i london...varför har detta blivit en SÅÅÅ STOR grej!?

Att alla tycker saker är väl därför vi gillar varandra? Jag håller med Johanna i att det kanske är lite hårda kommentarer från endel som kanske inte riktigt vet hur saker och ting är. Men det vet vi som vet hur det är.



Fluff-fluff och rosa moln skulle inte passa Fia, mig, oss alla i vängänget...tro att vi är nöjda med att veta att när det är något som är knas så säger vi det. Istället för att oroa sig för att någon tycker något, säger det till en tredje person och man får aldrig veta det själv. Jag älskar att träffa barnen, jag älskar att träffa mammorna, jag älskar att träffa vännerna...utan er så är de inge kul. Ibland vill jag ha barnsnack och ibland vill jag ha kompisnack...alltså veta vad som händer i livet med de vuxna...inge svårt att komplettera ihop och göra en underbar smet av det. Punkt.



2009-09-18 @ 12:42:02
Postat av: Annie

Vilket kackel!! Inte konstigt att det är krig här i världen när det sker så mycket missuppfattningar om en så liten sak som det här. På en blogg. Som SKA handla om precis vad bloggaren tycker och tänker. Okej att man kan skriva kommentarer för att stödja eller berätta att man ser det ur en annan vinkel. Men att direkt hoppa på bloggarens vänner och lägga sig i deras vänskap är ju helt befängt! Puss på Fia och hennes riktiga vänner!

2009-09-18 @ 12:50:53
Postat av: akiz

"så jag förstår inte varför ni försvarar er med alla medel. Jag hade sagt "Guuuud vilken bra idé, så gör vi, barnförbjuden fika!!!!" "



Om du hade läst ordentligt så höll jag med om att barnfria träffar skulle vara trevligt och bra, det är inte det detta handlar om. Du har också missuppfattat, och fia och jag har rett ut det där så varför bli elak i din kommentar om oss mammor? jag är oxå en svägerska och även vän. Vänner missuppfattar varandra ibland så jag förstår inte varför man ska byta vänner då.



2009-09-18 @ 12:53:05
Postat av: J

Ingen av vännerna eller mammorna säger "vilken strålande idé", utan försvarar sig , hoppar på, eller blir stucken i ögonen av bloggarens åsikter om en sådan lite skitsak som en fika utan barn. Då måste jag fortfarande få tycka att bloggaren borde byta vänner. Varför ställer ingen upp på henne, utan försvarar sig som om det vore krig.



Antingen säger man, det var en dålig idé, vill inte vara utan mitt barn en sekund (och blir kanske inte medbjuden nästa gång) eller så säger Jippie, bra sagt!



Det är det ingen av er töntar som gjort. Ni kastar skit och känner er "påhoppade, stuckna i ögonen" och annat skit!

Fan så patetiskt!

2009-09-18 @ 12:57:33
Postat av: akiz

(jag riktar min kommentar om att vara elak till J)

2009-09-18 @ 13:10:29
Postat av: Robin

Det bästa hade ju varit att ta upp ämnet på självaste fikat, istället för att skriva det på bloggen dagen efter.



Då kanske det inte blivit några missförstånd, och vem vet? Ni hade kanske haft annat än bebisbajs att prata om?

2009-09-18 @ 13:56:39
Postat av: Fia

Robin, det var ju inte tråkigt på själva fikan, det var tråkigt att efteråt inse att man inte hunnit prata om så mycket annat, och jag trodde aldrig att det inlägget skulle bli så missförstått!!!

Gud i London (som Michelle säger..)

2009-09-18 @ 14:03:34
Postat av: Anonym

Alla är vi olika o det ska väl inte vara så svårt att förstå? Det har vi ju alla lärt oss i skolan! Älska dina vänner & ovänner för den dom är. Byta vänner hit o dit??Hrm,, vänner växer inte på träd o inte heller vänskap. Efter sol kommer solsken o även efter ett litet "missförstånd" "tjabb" eller vad det nu kan vara i en vänskap så BRUKAR vänskapen bli ännu starkare OM man nu har en riktig vänskap där. jag har sagt det innan o säger det igen,, Varför måste det finnas bakåtstävande människor som inte kan göra annat än att se med de fula ögonen även på något som ser så fint o roligt ut???? Tänk positivt o skit i att omformulera o tro en massa som ni inte alls har nått med att göra.

ta hand om er själva o se på hur ert liv ser ut,, Positivt tänkande är att rekomendera!

2009-09-18 @ 14:44:01
Postat av: Jaana

Vill bara säga att den som har J som sitt namn...ÄR INTE JAG! :)))



jag skriver ALLTID hela mitt namn, är aldrig anonum..puss på er ungdomar ler

2009-09-19 @ 19:20:48
Postat av: .

ni skrämmer än lite. varför inte bara prata direkt till varandra om problemen ni har med varandra. sen kan inlägget handla om hur bråket gick till ist'llet för själva bråket. kom igen tjejer sååhär alvarligt hade det ju inte riktigt behövt bli.

2009-09-20 @ 18:37:47

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0