body>

Vem vill komma på middag?

Min kille är en jägare.
Vilket innebär att jag har lyxen att ha älg, rådjur och vildsvin i frysen.
Eftersom han inte tycker att han har nog med intressen och aldrig vill vara hemma med mig så har han nu börjat jaga fågel också. Han och några kompisar hyr en ö för fågeljakt och igår var han ute och testade jakten på ön.

Så långt är allt lugnt.

Men när han kommer hem har han en död rensad fågel i en påse som är blodig som han räcker över till mig och säger.
-Ta den här.
-Vad ska jag göra med den?
-Lägg den i köket så länge.
-Vad ska du göra med den?
-Äta.
-Vadå, ska du tillaga den?
-Näe, jag ska äta den rå, ta den nu.

Jag lägger äcklig blodig fågel i köket.
Hade ett rådjurshuvud i frysen i ca 8 månander innan han tog hand om den, så jag vet hur detta kommer sluta.

Roy tar hand om birdie och rensar och sköljer den, lägger den i ren påse och fryser ner den.
Jag har en äcklig jävla död fågel i frysen.
Vad ska jag göra med den? jag vet inte ens vilken typ av fågel det är?
Jag vill inte äta den iallafall.
Han säger att han ska bjuda på den.

Någon som vill komma på middag?????



Kommentarer
Postat av: Annie

Säkert and. Det är sjuukt äckligt! papap skjuter också fula små äckliga fåglar ibland, och nej, det spelar ingen roll om man har tre stjärnor i guide michelein. Det är äckligt!

2009-09-03 @ 13:12:56
Postat av: Robin

Jag smakar gärna på lite fågel.

2009-09-03 @ 14:08:27
Postat av: Sofi Sjöström

Vem är du som använder min lillebrors namn? Den lillebror jag har, har typ bacillskräck, fobi för att äta ägg, och slutade typ äta kött ett tag. Min lillebror skulle inte äta död okänd fågel!

2009-09-03 @ 14:57:24
URL: http://fiamedbebis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jodå det skulle han han har blivit stor pojk nu :-) mamma

2009-09-03 @ 17:57:55
Postat av: Anonym

Jag vill ...inte värre än kyckling väl? :-)

mamms

2009-09-03 @ 18:25:52
Postat av: Mella

Kan han inte börja fiska också? Blir ju ännu mindre tid hemma då iofs, men jag kan också komma på middag då :D (Fast ingen dyig insjöfisk bara..)

2009-09-03 @ 18:57:42
Postat av: akiz

Peter vill ha!!!

2009-09-03 @ 22:19:23
Postat av: Linda

Äter du kött i övrigt så ser jag inte problemet. Kött=dött djur. Och ska jag vara ärlig tycker jag det är bättre äta en fågel som levt i det fria än de stackars kycklingar som plågas hela sina korta liv i industrin. Men din snubbe verkar va en tråkig jävel. Vad ska man med en man till om han aldrig är hemma?

2009-09-06 @ 15:02:41

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0