body>

Sid testar - Att bjuda sig själv på delikatesser.

Tjena.
Som ni alla vet är jag ingen hjälplös liten bebis längre. Jag kryper fram mellan lägenhetens alla rum och det finns typ inget som kan stå i vägen för mig. Det tog ett tag innan mina föräldrar fattade att säkra vårt hem, inte bara för faror utan även för exotiska delikatesser, som jag tydligen inte borde smaka på. Innan det var försent han jag dock med 5 smaksensationer.

1. Toalettborsten
Ni vet, den man skrubbar rent små bajspartiklar med. Den Stod längst inne i hörnet nästan gömd bakom toalettstolen, men jag tog mig fram och serverade mig själv ett sutt av denna utsökta delikatess innan mamma hittade mig och skrek som en galen kärring. Toaborsten var inte uppskattad av henne, fick inga pussar på en vecka och hon tvättade munnen på mig som som om jag ätit nåt olämpligt!

2. Hundens ben (inte den håriga, utan den som hunden smaskar på)
Vi har ju en hårig vän i familjen och hon hade lämnat en halv godsak framme, då dök jag dit och tog mig några salta slick. Sedan blev vi ovänner, byrackan och jag. Hon är tydligen en snål jäkel som inte vill dela med sig!

3. Blomjord
Pappa visade mig vägen till den svarta mullen. Det står en enorm krukväxt på golvet, ja, det är nog det enda som vi har kvar på golvet i inredningsväg. Pappa plockade bort alla lercakulor så jag inte skulle få för mig att stoppa dom i halsen och dö. (Vem, tror dom jag är? En självmordsbenägen eller?)
Sen försvann han, och kvar fanns den goda svarta jorden. Hann dock bara få mig ett väldigt litet smakprov, så jag har en känsla av att jag kommer prova det igen, kanske någon annanstans.

4. Flugsmällan
En neonrosa leksak till mig, trodde jag. Så var tydligen inte fallet, det verkade vara någon slags stekspade, för den smakade köttsaft. Svårt att beskriva vilket slags kött bara, inget jag känner igen.

5. Pappas tå
Det är nåt speciellt med hundens skålar, för så fort jag är på väg dit så skriker dom, Aja baja, Sid, och Nej! Inte konstigt man blir nyfiken då liksom. Häromdagen satt pappa i vägen för min framfart mot dom spännande skålarna, han sträckte fram benet och stoppade min väg. Jag blev lite arg och tog ett rejält bett på hans största tå.
Smaken av juice var påtaglig, dock inte som dom fruktjuicerna jag brukar få, utan mer som fotjuice!



Kommentarer
Postat av: Carro

HAHAHAAAAAA!!

Detta var det roligaste på länge!! Fullt ös hemma förstår jag! <3

2010-08-14 @ 16:34:31

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0