body>

Ät inte gul snö

Det där med att gå raska promenader med barnvagn och hund går sådär. 
Först och främst så är det så kallt så man fryser muttan av sig av att bara gå utanför dörren och när man väl gör det så finns det alldeles gör mycket gul snö.
Det är inte Sid eller jag som är intresserade av den gula snön, det är vi alldeles för väluppfostrade för.
Vilket gör att den raska promenaden utbyts mot en dragkamp med lyrisk hund som vill avnjuta en stunds kiss-sniffande.

Innan jag väl är ute på trottoaren med barnvagn, hund och alla är påklädda och kopplade så har jag uppträtt med min en-mans-cirkus och alla är svettiga och hunden har trasslat in sig i kopplet. Kan det bli vår snart så man slipper alla dessa lager-på-lager?

Jag har haft lite svårt att hitta på saker att blogga om. Jag är ju inte gravid och gnällig längre. Sid mår bra. jag mår bra. (Det skulle väl vara den där tröttheten då, den som inte berodde på dåligt järnvärde, så nu ska jag ta ämnesomsättningsprover istället)
Så det är lite svårt att hitta ämnen att skriva om.

Igår var jag på återkontroll hos Klitten. En barnmorska som heter Kitten (porrigt namn) men som Akiz och jag döpt om till Klitten. Hon är väldigt speciell.
Kallar mig för lilla hjärtat, gumman och vännen. Hon tyckte jag skulle ha spiral, för "den vuxna kvinnan har spiral, tonåringar äter piller"


På måndag ska Sid och jag fika med Enya och Eddie. Ja, deras mammor ska också vara med, men mest ska vi fika med Enya och Eddie.
Det ska bli spännande. Eddies mamma, känns det som jag känner utan och innan eftersom vi avhandlat dom flesta ämnena på facebook och msn och Enyas mamma är jag nästan släkt med, och ändå har jag aldrig träffat någon av dom.
Nu trodde jag att vår första "mamma-fika" skulle bli med vin - utan barn.
Men eftersom Sofie är praktiskt taget nyförlöst så funkar det väl lika bra med en mjölkfri fika - denna gången!



Den lille kosack-dansaren gillar sina mumintroll över sängen så mycket att han vägrar somna när dom hänger över honom och plinkar den där enerverande barnvisan.





Kommentarer
Postat av: Sofie

Ett modelejon är han den där Sid. Antar att han mamma har en finger med i spelet vid val av kläder förstås. Vi ser fram emot att träffa er! Kram

2010-02-16 @ 18:06:37
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: Häxan

Förstår att det är ett helt företag med både hund och barbvagn. Jag har fullt sjå med bara hunden som drar och sniffar...

Sid kan inte bli sötare nu..är det möjligt?

2010-02-16 @ 21:57:58
Postat av: akiz

hoppas att det inte är något fel på dina ämnesomsättningsprover heller, hoppas att det inte är något fel alls utan att det bara är den vanliga klassiska mammatröttheten. och den går över när barnet är i tonåren och sover har jag hört.... suck!



;)

2010-02-17 @ 10:14:48
Postat av: Cissi

Ooo jag ser fram emot att träffa dig Sid!! Lite dig med, Fia. ;)

2010-02-17 @ 12:52:02
URL: http://www.cissicc.blogspot.com
Postat av: Carro

Skönt att jag fortfarande går under titeln tonåring då!

2010-02-17 @ 15:01:19
Postat av: johanna w

ja tröttheten hoppas vi har med att du blivit mamma att göra men att det snart går över..

hade hoppas på att se er lite oftare nu när vi blivit kvitt diverse sjukdomar, men så dök den fantastiska förkylningen upp, men så fort vi blivit krya från den tänker vi trotsa snövallarna och traska bort till er.! vi ska i af bli friska till dopet! puss

2010-02-17 @ 21:40:02
Postat av: Michelle

Ååå, jag älskar den där lilla söta ungen!!

2010-02-18 @ 10:14:31
Postat av: Virva

längtar efter bilder på Siddissen :-)

2010-02-20 @ 16:17:50
Postat av: Nettis

Bara sötare och sötare för varje dag blir han ju den där lilla Sid. Måste bara få se honom live snart. Fia du måste komma när vi träffas Akiz, Johanna och jag nån dag! Skulle va så kul!!!

Spiral tycker jag är blääää. Jag fick det efter Oliver med samma motivering som Klitten gav dig.. Jag blödde i 3 veckor och var fri i 1 vecka.... De hade sagt att med hormonspiral så skulle mensen utebli helt. Det kunde dock ta upp till ett halvår innan det blev så men inte för mig.. Efter ett år stod jag inte ut längre utan tog bort den. Hoppas att det blir bättre för dig!!! kraaaaaam

2010-02-20 @ 17:58:23
Postat av: CC

HAHA! Ameeen, ja gillart inte så möe... bättre utan. :) Och nu unga dam, är du god och bloggar!

2010-02-21 @ 20:47:34
URL: http://www.cissicc.blogspot.com

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0