body>

Så här bor jag.

Jag tänkte berätta lite om stället jag bor på. Jag har två anställda.
En Kock/Städerska.
Hon lagar gudomlig mat, men på sistone har hon varit lite slarvig, har nämligen blivit risig i kistan av hennes mat, så antingen får jag sparka henne eller så får hon köpa hämtmat och servera mig istället, för som situationen är nu är det ohållbart.
Städa är hon visserligen duktig på, hon håller ganska fint här i mitt residens trots att jag kräver mat ganska ofta. Jag blir typ hungrig varannan timme, så det är inte lätt att hinna med så mycket annat, det förstår jag. Hon ser även till att jag får bada ett par gånger i veckan. Jag tror hon är utländsk, för vi snackar inte samma språk men oftast förstår hon ändå mig ganska bra.
Det gäller bara att säga till på skarpen. Jag måste erkänna att jag är rätt hård mot henne, skriker och gapar en del. Men det är ju trots allt jag som är chefen.

Sen har jag haft turen att anställa en riktigt bra underhållare/sällskapsdam. Han jobbar dock bara deltid.
Det är en mycket skäggig man som jag har mycket utbyte av, särskilt när jag känner mig extra nere.
Han sjunger och dansar för mig och med mig. Jag tror han rest rätt mycket den här mannen, han dansar någon slags afrikansk dans som någon inföding måste ha lärt honom. Sen talar han många olika språk, dock inte mitt språk. Jag önskar att han kunde arbeta heltid hos mig, men jag har inte råd med det.

Någon gång i veckan träffar jag några äldre människor som arbetar gratis för mig. Dom bär omkring på mig, sjunger för mig och gosar med mig. Det finns speciellt en som sjunger för mig väldigt mycket, mina anställda brukar skratta åt henne, men jag tycker hon sjunger fina sånger. Jag gillar henne.

Sen har min kock/städerska en kompis som kommer hem till mig ibland, hon håller på och pussar på mig och säger att jag är söt och så hela tiden. Jag vet inte om hon flörtar med mig eller vad det är. Jag tror hon redan har en kille. För idag när hon var här så försökte jag lägga in en stöt, men sen efter några timmar kom den här killen. Jag blev lite irriterad då, så jag ställde till en liten scen.

Puss från Sid




Här ligger jag och övervakar när min städerska viker tvätt.




Kommentarer
Postat av: Virva

Hahahahahaha..................puuuuuuuuusss

2010-02-08 @ 20:22:18
Postat av: räkan

Hahah, Så liten å så tuff redan, stå på dig Sid! ba kör me dom!!

2010-02-08 @ 20:32:47
Postat av: Räkan igen

å du, Sid, Jag hade en av dina anställda med mig i norge, där hade jag henne som kock. Jag blev dock inte så risig i kistan, kanske hon försöker förgifta dig?

Säg till henne vad du inte gillar, så rättar hon sig efter de, akta så du inte blir tjock ba, de blev nämligen jag. Bullar e hon en jekel på, med vanilj ska de. Hoppas du inte blir laktos, då ligger du illa till. Då får du nog anställa någon ny. Bara lägg dig å skrik, så gör hon allt du ber henne om. puss

2010-02-08 @ 20:37:02
Postat av: Melina

Ja, du Sid... Har du något tips på en bra städerska/kock till mig?? Min har nog gått i strejk..

2010-02-09 @ 16:30:51

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0