body>

Mamma-fika.

I tisdags försökte Tulle och jag oss på en "mamma-fika".
Jag med min bebis och Tulle med en som hon har snott.
När Tulle behövde gå och bajsa fick jag inte riktigt ihop det. En glad och sprallig 1-åring som sprang omkring i hela lägenheten och gärna ville "peta" på alla dyra saker eller kasta alla frukter från fruktskålen på golvet och en alldeles ny bebis som låg i babysittern och var missnöjd och till råga på allt en hund som är sådär förtjust i barn.
Tulle kom ut ganska snart och sa:
-Fan det här går ju inte, man kan inte skita i det här kaoset.
För att tysta barnen så vi kunde få någonting sagt så kom vi på den smarta idéen att "byta barn".
Är det så ni mammor gör på era fikor?

En lugn och still Maja i mitt knä och en Sid som somnade på Tulles 400-gramare.

Jag kan tänka mig mamma-fika om 15-år när barnen inte vill vara med!


Kommentarer

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0