body>

Sid på sjukhus del 2

I torsdags kväll började Sid avgrundsvråla igen. Helt plötsligt som om någon skulle gett honom stryk. Det var dags att bajsa igen och det var otroligt jobbigt för lilla gubben att klämma fram nåt. Trots massage och en temp i rumpan för att lura fram lite bajs. ringde förtvivlat barnakuten igen som tyckte vi skulle komma in. Återigen undersökning, pill i rumpan och massa prover, så kom bajset, över hela mamma.
Därefter röntgen och ultraljud, men man hittar inget fel.
Vi blev återigen inlagda på neo och Sid mådde hur bra som helst. Förutom att dom kom och väckte oss mitt i natten och tyckte jag skulle amma.
Jag väcker INTE min bebis för att amma, särskilt inte på natten. Felet hos Sid är knappast inte att han inte får mat eller går upp i vikt så jag blev rätt irriterad på sköterskan som inte visste att jag hade "Fri amning".

Dagen efter hade jag fortfarande "happy baby" och vi började diskutera hur vi skulle gå vidare, och kom fram till att vi skulle få permis från sjukan över helgen eller tills problemen kom tillbaka, och att dom då skulle röntga honom direkt innan dom pillade honom i rumpan och att han därefter bajsade, för dom tror att tarmen på nåt sätt knyter sig när han vill bajsa, men när han väl fått tömma så är det lugna puckar igen.
Mycket möjligt ett litet problem som uppkommit av mina mediciner eller av mjölkallergi.

Idag har det gått en vecka med mjölkfri diet. Jag har ätit luft och negerbollar.
Men nu har jag varit och köpt soya-yoghurt och havremjölk för att jag ska kunna laga lite mer attraktiv mat. Får ju inte ens ha laktosfritt i maten.

Och nu gallskriker min bebis så nu har jag uppenbarligen bloggat klart för idag!


Kommentarer
Postat av: alva

ääääääääääääääääääääääcklig mat!

2010-01-25 @ 20:28:59
Postat av: akiz

massor av pussar till sid från oss!!!!!!!

2010-01-25 @ 20:30:24
Postat av: Susanne

Hej Fia jag är kompis med Nettiz, och har två barn som är mjölkallergiker.



Vill bara varna dig använd inte för mycket soja produkter i maten för det kan också ge en reaktion när man är mjölkallergiker.

Vill du ha råd eller tips så hör av dig.



Här är en bra sida med recept www.nicklaskokbok.se

2010-01-25 @ 22:20:12
Postat av: johanna w

skönt att sidding mår lite bättre även om det bara är då och då, jag tror ju att det har med medicinen som du åt att göra, så det håller säkert på att repa sig så sakta!!! får vi hoppas. puss på er

2010-01-25 @ 23:00:59
Postat av: Paula

Åhh vad jag blir ledsen. Vi har ju gått igenom en hel del röntgen och jobbiga undersökningar med vår lilla gummsas mage. Hoppas verkligen dom får rätsida på Sid snart.

Tänker på er!

2010-01-26 @ 09:53:31
URL: http://paulazblogg.bloggplatsen.se/
Postat av: fru olin

vi höll också på med det där köret med röntgen och ul osv utan att riktigt få nån klarsida på vart problemet var... det är jobbigt, och det tär på mammahjärtat, när man inte kan veta hur man kan hjälpa på bästa sätt. jag lider med er..jag tycker ni kämpar på bra med er lille sötnos (så underbart söt så man smälter när man ser korten). Och snart kommer du uppleva hur lyxigt det är att få äta precis vad du vill igen, det är bara tillfälligt....du får tänka så.

2010-01-26 @ 10:38:59
URL: http://www.metrobloggen.se/fruolin
Postat av: fru olin

hej igen

nu har jag kommit på mig med att läsa din blogg varje dag i ett par veckors tid, så nu lägger jag den i min favoritlista på min egen blogg.. hoppas du tycker det är ok.

2010-01-26 @ 10:41:04
Postat av: Cissi

Du är så duktig som äter mjölkfritt. Hur går det, märker ni någon skillnad?

Men du vet en sak som det inte är mjölk i... VIN :) puss

2010-01-26 @ 14:52:15
URL: http://www.cissicc.blogspot.com
Postat av: sara

hoppas han blir bättre snart så vi an ses...ja o bus vill ju ha vår fia o sid dos :)

2010-01-26 @ 17:10:13
URL: http://sethsson.blogg.se/

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0