body>

Sid på sjukhus


I måndags kväll skulle jag ge Sid baby-massage och lägger honom naken på en handduk framför mig när jag ser att hans mage är uppsvälld som en ballong på ena sidan.
Ser ut som om nåt organ skulle vara förstorat eller nåt, så jag ber Roy komma och titta. (Roy är inte typen som oroar sig i onödan) Han tyckte det såg mycket märkligt ut och vi ringde sjukvårdsrådgivningen som tyckte vi skulle åka till barnakuten med Sid.

Väl där tog de massa blodprover, stoppade upp finger i rumpan och vi fick röntga lillens mage. Röntgen visade att magen var full av gaser och de tyckte vi skulle försöka hjälpa honom att få ut lite bajs. Så vi börja massera honom och det sätter igång hans mage. Då tror vi att vi  ska få åka hem, (jag hatar ju som sagt sjukhus) men då har blodproverna visat att han har väldigt låga doser av salter i blodet, så dom vill ta ytterligare blodprov. Det provet visar att han har väldigt lite natrium i blodet och varför vet dom inte, men man kan tydligen få kramper av det så dom vill lägga in oss för observation. Sid och jag blir inlagda på Neo och under natten får jag massera magen ytterligare ett par gånger då man nästan ser på honom att han har bajs som vill ut, men har lite problem att få ut det.

Förmodligen har mina mediciner jag åt för min infektion i livmodern skadat Siddens tarmar. För trots semperdroppar och minifom så får vi inte riktigt ordning på hans lilla mage.
På morgonen kommer världens trögaste sköterska och tar ytterligare prover på vår lilla älskling. Man är en trög sköterska när man börjar med att gratulera och säga "åh vad stor han är" och "vad fin han är i hyn".
Hon tror då att vi har en nyfödd liten kille!!!

Proverna visar att salthalten fortfarande är lite låg, men att den har ökat sen kvällen innan. Vi får åka hem men ska på återkontroll om en vecka för att se hur det är då.

För att hjälpa hans tarmar ytterligare ska jag inte få äta något som innehåller komjölk på 2 veckor. Många barn är väldigt överkänsliga mot detta och eftersom det går över i bröstmjölken får han ju i sig allt jag äter.
Vad jag ska äta nu är en fråga.
Allt som jag tycker är gott måste jag sluta med.
Choklad, mjölk, grädde, glass, creme fraiche, smör, ost... ja det är en lång lista på saker som jag inte får stoppa i sig.
Men vad gör man inte för sin lilla bebis?
Kanske rasar jag några extra kilon i vikt på detta eftersom jag vanligtvis är "sås-o-man" som älskar gräddiga såser.

Nu hoppas vi hans lilla mage och tarmar återhämtar sig snart och tills dess blir det till att massera lilla magen några gånger om dagen.
Gottegris-Sid, det är ju min onda kropp som behöver en ordentlig massage. Vet inte varför men jag har typ ont i hela min kropp och framförallt rygg och nacke. Kanske är det allt bärande på skrikig son som orsakat detta!




Kommentarer
Postat av: Cissi

Sjukt skönt att han är nöjd nu, inte till salu längre va? Annars kan jag lägga ett bud. Eddie skulle nog gilla en brorsa.



Haha, vilket skåp till BM :) Men han är himla fin och har snygg färg Sid ;)

2010-01-20 @ 16:42:49
URL: http://www.cissicc.blogspot.com
Postat av: Alexandra - Mami till Neville

Skönt att ni var så uppmärksamma och såg detta! Bra att dom hittade "felet" med!

Kram

2010-01-20 @ 17:29:46
URL: http://alexiiaa.blogg.se/
Postat av: fru olin

fy vad jobbigt. stackars lille Sid. Jag vet hur det är med det där med komjölksprotein-fri kost. Det känns som man inte få äta nåt.. nu åt jag ju inte så speciellt länge eftersom amningen inte funkade i samma veva som vi skulle gå över till sån kost. Så det fick bli nutramigen istället.

Men du! kolla upp!jag är nästan helt säker på att du FÅR ÄTA IKEAS DELICATOBOLLAR... Typ det närmsta choklad man kan komma....har för mig det.

och sen hittar man knep i matlagningen faktiskt.. jag lagade ju till Elton sen när han böjrade äta komjölksfritt och det blir lättar med tiden. även om det känns som att allt är bannlyst i början.

Stora kramar för att ni kämpar så bra med lille sötnosen!

2010-01-20 @ 18:28:39
URL: http://www.metrobloggen.se/fruolin
Postat av: Malin J

Stackare, verkar varit en tuff start för er. Ville bara tipsa om en grej. Har vänner med laktosintolerans och det finns enormt mycket mjölkfria produkter nuförtiden och de smakar helt ok. Krya på er!

2010-01-20 @ 18:28:57
Postat av: Fia

Tack för tipset malin, men det är helt mjölkfritt som gäller, alltså inte laktosfritt. Så tyvärr får jag inte äta det heller!

2010-01-20 @ 19:35:07
Postat av: johanna w

skämdes hon sköterskan som trodde han var nyfödd?? jag hoppas det! tycker dom borde veta var dom går in liksom.

2010-01-20 @ 20:30:07
Postat av: Tina

Haha vilken sköterska,vet du vad hon hette eller? :p

2010-01-20 @ 20:57:51
URL: http://tinilini.blogspot.com
Postat av: Virva

Vilken goding han är lille Sid .......Mormors lille Skrutt

2010-01-21 @ 16:19:18
Postat av: Nettis

Hoppas att hans´lilla mage blir bättre nu med mjölkfri diet. Har en arbetskamrat som gick på det jättelänge och hon gick ner massor med kilon. Det lär du nog också göra. Skulle faktiskt behöva gå ner ett par själv så jag kanske ska testa mjölkfri diet jag med... ;)

2010-01-21 @ 16:22:24

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0