body>

Stor omställning

Idag har vi varit på informationsträff på babysim som jag och Sid ska börja på måndagar tillsammans med Sofie och Enya. Eftersom jag gillar att plaska och bada så hoppas jag att Sid ska lära sig uppskatta vatten. Dessutom åker vi till Italien den 12/6 och då hoppas jag att Sid vill bada lite.

Det stora samtalsämnet just nu är trötta mammor. Jag tror att alla mammor är supertrötta någon gång ibland, vill ha tid för sig själv eller ha tid att städa eller vad det nu är man prioriterar. Att man känner så betyder inte att man är en dålig mamma eller en värdelös människa. Det är en STOR omställning att bli föräldrar och jag kan ärligt säga att det är först nu som jag är vuxen nog att klara av det, jag hade aldrig fixat det för några år sedan. Mina egna behov kommer inte längre på första plats. Numera kretsar allt kring mitt älskade lilla barn. men ibland behöver man tid att ladda sina batterier. Det kan vara en lång dusch eller lugn stund framför datorn.



Saker jag saknar sedan jag blivit mamma:

Att springa in och ut i affärer utan att krångla med barnvagn och kläder som ska kläs av och på för att bebis inte ska bli för varm/kall

Att ligga och läsa en bra bok i flera timmar

Sovmorgon (Och då menar jag att få tonårssova till typ 12)

Att kunna gå hemifrån med bara mobilen i handen

Att ha en "fixardag" och få locka håret, sminka mig, måla naglarna i flera timmar

Att ha kläder utan mjölkfläckar


Men saknaden går ganska fort över av ett litet leende från Siddisen.

Kommentarer
Postat av: akiz

jag håller med!!!!!!!



hoppas sidding gillar att plaska sen...puss

2010-03-30 @ 11:52:39
Postat av: sara

gick inte komentera på inlägget om sids mode nedanför så skriver komentaren här ist:) Så fin jacka...har tittat på den flera ggr faktiskt. passa ju perfekt på siddisen :) KRAM

2010-03-31 @ 10:01:52
URL: http://sethsson.blogg.se/

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0