body>

Mamman skulle älska att få ha sina bröst ifred.

Precis när man tror att man vet allt om sin bebis, när han är hungrig, när han är trött och hur han reagerar i olika situationer så är det som om någon bytt ut ungen under natten och lämnat nån annans bebis hos oss.
Han har blivit stora pojken nu, inte still en sekund, om han kan krypa i morgon skulle det inte förvåna oss en sekund. Han förflyttar sig, snurrar runt och sliter tag i precis allt han kan få tag i. Han är som "Den vilda bebin" och gör galna ljud samtidigt som han våldför sig eller håller på att äta upp nånting som han fått tag i.

Sen sover han inte gott om natten längre. Va faaan!
Pappan i familjen har sovit i annat rum hela veckan, medan vilda bebisen och sjuka mamman varit vakna halva nätterna. Inte för att sjuka mamman ville det!

Det märks så tydligt att han är med i allt som händer runt omkring nu. Han sitter alltid med i sin barnstol när vi äter och tittar jätteintresserat på oss.
Ett mål bröstmjölk är sedan en liten tid tillbaka utbytt mot gröt. Banangröt med lite fruktpuré. (Numera, Katrinplommon)
Snart tycker jag det är dags att byta ut ett mål till mot mat. Kött.
Sen ska jag köpa mild ersättning på apoteket, mot förstoppade magar som jag fick tips om. Sen är det snart inte mycket mjölkande kvar i den här familjen.

Mamman skulle älska att få ha sina bröst ifred.

Varför jag skriver om mig själv i tredje person vet jag inte. Ska genast sluta med det!

Kommentarer
Postat av: sara

ja fia, du får INTE ligga nära mig. puss på dej

2010-05-06 @ 22:51:23
URL: http://sethsson.blogg.se/
Postat av: akiz

kommer du ihåg när alva var så gammal som sidding e nu, då gjorde hon sådär. hon typ "dödade" allt som kom i hennes väg och helt plötsligt skulle hon inte sova på nätterna, hon som sov så bra som bebis... från 22 till typ 9 varje natt.....man tror man känner sin bebis, men de fortsätter att förvåna en och ändra sina rutiner, och gärna när man precis har lärt sig dem, ja då poff ändrar de rutiner igen och igen!!!! här hemma är det Alva som styr och ibland känner jag mig helt överkörd. hon ska få igen när hon är stor och förstår ;)



haha.



krya på er, och var berädd på att få en vildsidding för han verkar gå i alvas fotspår :)

jag tror att han kommer vara tidig i allt han med! och en liten envis liten krabat. sötsidd!

2010-05-07 @ 08:55:04
Postat av: Sofie

Ja du, visst är de som små kameleonter, de där bebisarna. Enya har helt plötsligt börjat tykännas. Igår var det en tjej jag stod och pratade med som ville titta på min lilla bebis och den lilla bebisen gav irån sig ett illvrål, likadant när vi kom ner till babyproffsen. Va fasen vi som tycker vi vant henne vid många olika människor.

Hoppas ni fått sova lite bättre inatt och att ni båda är på bättringsvägen. Det dröjer nog inte så länge till du behöver all energi till att jaga efter den där lille vilden, jag tror som Akiz att han kommer vara tidig och säkert snart krypa runt. Då får mamma flytta alla ömtåliga saker i hans väg. Haha! Kram på er

2010-05-07 @ 09:57:01
URL: http://soffisspot.blogg.se/

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0