body>

Experiment

Nu är jag trött på att Sid har knöliga nätter. Förut skröt jag om min "sova-hela-natten-bebis".
Nu kan han vakna vid 06.00 och tycka det är morgon ( Helt normalt, men inget vi gillar i den här sjusovarfamiljen) eller vara vaken halva natten.
I och för sig känns det som att det inte är riktigt rättvist mot Sid att säga att han sover dåligt, för han har ju haft oturen att råka ut för massa sjukdomar hela tiden. Nu är han lite förkyld igen och är det inte sjukdomar så är det tänder.
Dom där jäkla tänderna, måste dom ha så många? Räcker det inte med två uppe och två nere, så dom kan tugga lite åtminstone.

Och dom nätter Sid sover bra så snarkar pappan eller hunden och väcker honom. Så ikväll har jag stökat och bökat, möblerat om i Sids rum, flyttat in hans spjälsäng och nattat honom i egen säng. (Eller det var hans pappa som gjorde det)
Nu håller vi alla tummar för att detta experimentet ska funka, det skulle vara skönt att få tillbaka vårt sovrum. Kunna titta på TV, ha lampan tänd och kanske läsa en bok eller bara ha mamma-pappa-mys i lugn och ro.


Kommentarer
Postat av: johanna w

gilla!

2010-10-27 @ 21:30:54
Postat av: akiz

du kommer undra varför du inte gjorde det för länge sedan... när vi flyttade Alva till eget rum fick alla sova bättre! lycka till.kramis (hur gick det inatt?)

2010-10-28 @ 08:58:40
Postat av: Sofie

Vi pratade ju om det i tisdags, så det blev fortare än kvickt !? Är som Akiz nyfiken på hur det gick! Inatt var jag också sugen på det, nu MÅSTE det vara tänderna för hon har vaknat stup i kvarten inatt. Jobbigt för både henne och oss. Tacken var att hon sov en halvtimme längre imorse.

2010-10-28 @ 10:53:47
URL: http://soffisspot.blogg.se/

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0