body>

Hur natten var?

Det låg visst mer ångest i det här än vad jag trodde. Vi låg och pratade en stund i sängen och det kändes jättekonstigt att ha lampan tänd och att Sid inte var där. Sen somnade Roy. (Det brukar ta ungefär 4½ sek) medan jag låg kvar och spetsade öronen. Tänk om jag inte hör honom (Vi har en lägenhet i vinkel och våra sovrum är i varsin ända.)

Sömnproblemen jag dragit på mig tidigare blev inte ett dugg bättre. Jag låg och funderade på om jag skulle gå upp och kolla honom eller inte. Ungefär då börjar Roy snarka.  Jag sparkade lite, puttade, vände och vred på mig och tillslut lyckades även jag somna.
Vid 03.00 vaknar jag av att Sid är ledsen, går in till honom och ger honom nappen. Han somnar om.
Går tillbaka till sovrummet och hör Björnen sover och beslutar mig för att sova hos Sid. (Vi har valt att ha en tjock bäddmadrass på golvet i hans rum, dom nätterna som är riktigt jobbiga, kan det vara skönt)

Sen sover vi till 07.00, då får Sid välling och sen vill han stiga upp, det vill inte jag, så jag tänder lampan, sätter honom på golvet i hans rum och sover räv i en timme till.


Inte helt missnöjd med första natten i eget rum, även om det inte riktigt räknas då även jag fick sova över på hans rum.
Nu får vi ta itu med det allra största problemet mot min sömnbrist - Roys snarkningar.
Gör han inte något åt det, så måste jag snart byta ut honom!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Fia.

Min Alexander snarkar också, fast endast när han är sjuk!! Dom dagarna står jag inte ut. Det spelar ingen roll hur han sover. Sida, mage, rygg. Precis som du skriver, två snabba sparkar och en puttning... =)

Nä men fasen, jag tror det finns saker man kan köpa. Jag står inte ut med dom snarkningarna så jag googlade en massa och försökte desperat att hitta något.

Men jag menar. Vem vill ha en "Näsvidgare" så näsan blir 10 ggr större än vanligt. Eller Ha plåster, snarkskena eller va det nu kan vara osv. Har för mig att det skulle finnas ngt spray?

Ring in en tid till honom till fabror doktor vet ja!

2010-10-28 @ 19:10:04

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0