body>

Nattas och sova

Pappan i familjen tyckte ju att det var dags för lilleman att somna i egen säng. Sagt och gjort, första kvällen gick galant. Välling i sängen, i med nappen och han bara vände sig om och somnade. Andra kvällen gick ännu bättre och igår var fjärde kvällen och nu tror jag att jag vågar säga det, det är en succé!

Inga fler halvtimmes-nattningar då han sparkas och sliter oss i peruken.
Det tar max 5 minuter så är man färdig. Jippie!

Att sova i eget rum går också toppen! Än så länge har vi inte behövt springa in till honom överdrivet mycket. Ett eller ibland inget napp-tillfälle och sen välling med tuppen.

Jag sover bättre. Men det kanske beror på Roys snarkspray!!!


Kommentarer
Postat av: akiz

har roy köpt spray nu??? verkar det funka eller?



kram

2010-10-31 @ 09:48:07
Postat av: mtbq

Funkar sprayen??? Men gud så bra isf.... då slipper jag gå i skilsmässotankar då.....

Va härligt att det funkar så bra med nattningen då :)

Hur gör NI.... är ni kvar i rummet tills han somnar??



Kram på er :)

2010-10-31 @ 10:51:01
URL: http://www.mtbq.wordpress.com
Postat av: Anonym

Visst är det guld värt när de kan somna utan tårar och gnäll själva i sin säng. Vi körde "fem minuters metoden" (hemsk metod enligt många)med vår nu 9 månaders kille rätt tidigt i hans liv..Resultatet blev ett tryggt litet troll som älskar sin säng dag som kväll :)

Hälsn. Emma/ en mamma som tittar in då och då :)

2010-10-31 @ 18:32:36

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0