body>

Jag blev ju normal trots allt.

När jag var liten lekte vi helt sjuka lekar.

Jag var 10 och min kompis Emma var 11. Vi lekte att vi bodde i Twin Peaks.
Har ni sett Twin Peaks????
Det är ingen serie man låter sitt tio-åriga barn titta på, men mina föräldrar vet nog inte ens om att jag brukade smyga in i min storebrors rum för att titta på serien som då var populär på tv, jag läste även boken Laura Palmes dagbok, som 10-åring.

Emma fick vara Laura, för hon var äldst och fick bestämma. Jag var Audrey, eller Shelly. Jag minns inte riktigt.
Ingen av oss ville iallafall vara Donna. Hon var på tok för präktig.
Sen skrev vi lappar till varann i skolan och undrade om hon träffat B.O.B på länge och vilka hon legat med och om man hade tagit koks.
(Inte legat med på riktigt, vi var ju bara tio och elva år och jag tror faktiskt inte vi hade nån aning om var koks var!)


Jag och min kompis Hanna brukade leka Pappa och sekreterare. Nu kan man ju tror att detta grundar sig i att min pappa varit otrogen med sin sekreterare, men så är inte fallet. Min pappa har aldrig haft någon sekreterare och inte har han varit otrogen heller. Det var helt enkelt bara något vi snappat upp.
Den här leken gick ut på att den ena fick vara sekreterare och sitta vid ett skrivbord och pilla med papper, typ göra hål med hålslagare och häfta ihop en bunt papper och sen sätta in i pärmar, så kom den andra (pappan) in på "kontoret" och flörtade.

Eftersom jag är uppvuxen i en liten byhåla där alla lekte med alla oavsett ålder så fanns det en lek vi brukade leka i lekparken med dom äldre killarna som gick ut på att dom skulle säga åt oss saker vi skulle göra och om vi vägrade så fick vi smisk på rumpan med björkris. Smisk-leken hette den, om jag inte minns fel.


Jag tänker mig att Sid leker med bilar, tv-spel, spelar fotboll och kollar lite på film, inget mer avancerat än så, helst!


Kommentarer
Postat av: virva

Jasså minsann .......ja där ser´man att man inte har koll på sina barn jämt ,hur mycket man än försöker ,hoppas att jag får bättre koll på barnbarnen hahahaha

2010-09-30 @ 19:48:17
Postat av: virva

Jasså minsann .......ja där ser´man att man inte har koll på sina barn jämt ,hur mycket man än försöker ,hoppas att jag får bättre koll på barnbarnen hahahaha

2010-09-30 @ 19:53:06
Postat av: carro.s

tack för ett härligt kvällsgarv, pappa och sekreterare jag säger då bara de hahhah

2010-09-30 @ 20:47:17
URL: http://trissitosar.blogspot.com
Postat av: Michelle

Haha, faan så störda!!;) Kul kul!!

2010-09-30 @ 21:09:41
Postat av: akiz

du e sjuk ;) haha puss

2010-09-30 @ 21:44:54
Postat av: Cissi

Ja, det låter som lämpliga aktiviteter fram till 18. Ja, inte det där som du höll på med alltså... smisk-leken!?

Nej, Ed ska gilla att baka, se på film och spela fotboll. Helst inte tv-spel, hellre typ leka med kottar. Tror du att vi lyckas hålla dem till det?

2010-09-30 @ 22:07:11
URL: http://www.till56pa56dagar.blogspot.com
Postat av: Sofie

Normal och normal, det är ju en definitionsfråga. Nä skämt åsido, man hade en sjuk fantasi som liten.

Jag tjuvtittade också på twin peaks hemma hos en kompis och kan fortfarande idag inte höra vinjetten. Det kyper längs ryggraden. Men jag tror inte jag skulle tycka serien var läskig nu om det inte vore för musiken.

2010-09-30 @ 22:43:56
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin V

hahahaha, och vi som gick i samma skola. Antagligen har jag förträngt den leken (smisk leken) eller så var den bara för er som inte bodde jättenära kyrkan, skillnad på bönner&bönner :P n

2010-10-01 @ 01:20:54
Postat av: Anna-Karin V

hahahaha, och vi som gick i samma skola. Jag har inget minne av smisk leken, antagligen var det bara för er lite mer centrala bybor,jag bodde ju nära kyrkan och det är skillnad på "bönner&bönner"-kram

2010-10-01 @ 01:23:09
Postat av: Anonym

helsike vad jag upprepar mig-sorry

2010-10-01 @ 01:24:02
Postat av: Emma

Fy fan vad underbart!!!



Jag tror du var mest Shelley för hon var ju ihop med snygga Bobby. Vad jag saknar dej nu!!



puss

2010-10-05 @ 11:15:50

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0