body>

Sommarpresenter del 2

Hämnas ni för jag skriver så sällan?
Jag som trodde jag skulle skapa värsta debatten angående sommarpresenten till dagisfröknarna.
Den enda kommentaren som jag fick handlade om att dom faktiskt byter blöjor på min son hela dagarna, men den tycker inte jag var skälig nog. Dom har ju för tusan valt det själva? Det är inte en anledning att få presenter.
Skärpning nu, varför ska jag ge dom presenter, jag fattar faktiskt inte!

Den enda som i såfall borde få present är mitt ex sambo som är den fröken vi gillar, både Sid och jag.



Sid i ny sommarhatt från H&M


Kommentarer
Postat av: johanna w

försöker mig på en kommentar här nu, jag blev liksom lite mållös då jag delvis eller nästan helt höll med dig eller i af också ställde mig själv frågan varför present?!



...när jag hade Nouvelle på sitt första ställe nämligen dagmamman, var jag mycket skeptiskt till en början, gillade inte riktigt "mamman" och inte heller stället, men sen kom jag att tycka om dagmamma otroligt mycket.

Det pga av att jag såg att hon SÅG MITT barn och hon bekräftade mitt barn bla.

När dom andra mammorna frågade om jag ville vara med på sommargåvan, då jag enbart haft Nouvelle där i 2 månader och även skulle sluta. Svarade jag direkt, JA.

Funderade inte direkt över varför! Men det kändes rätt. Sen är det ju precis som du säger deras jobb... Så varför?

MEN jag gillade henne så jag ville nog visa min uppskattning på det viset. Hade definitivt inte velat vara med om jag inte gillat henne.



(Men är detta "nåt typiskt svensk", för när jag tänker efter har jag faktiskt själv fått "sommarpresent" på mina olika jobb, även på det senaste där jag faktiskt "bara" var sommarjobbare. )



I alla fall har jag kommit fram till att jag vill vara med på present just för att jag idag Älskar Nouvelles dagisfröknar. det är min anledning =)



ps. gud så kul att läsa om att lille sidding äter, hoppas det är den nya eran nu, för gud så skönt att slippa oroa sig. puss puss hoppas du hade en underbar födelsedag.



2011-04-26 @ 21:59:18
Postat av: Becca

Min kompis som jobbar som lärare sa en gång: självklart har man ett gott öga till de barn vars föräldrar tänker på lilla presenten, sen ser man ju verkligen på ungarna vilka som kommer ge en liten present, gulligaste ungen i klassen har ju självklart de trevligaste föräldrarna.

Det va typ där o då som jag bestämde att när jag får barn så är jag med på presenten... kalla mig ögontjänare, men så får det bli!

2011-04-27 @ 00:00:41
Postat av: Anonym

2011-04-27 @ 00:02:01
Postat av: Becca

Min kompis som jobbar som lärare sa en gång: självklart har man ett gott öga till de barn vars föräldrar tänker på lilla presenten, sen ser man ju verkligen på ungarna vilka som kommer ge en liten present, gulligaste ungen i klassen har ju självklart de trevligaste föräldrarna.

Det va typ där o då som jag bestämde att när jag får barn så är jag med på presenten... kalla mig ögontjänare, men så får det bli!

2011-04-27 @ 00:02:55
Postat av: Becca

Min kompis som jobbar som lärare sa en gång: självklart har man ett gott öga till de barn vars föräldrar tänker på lilla presenten, sen ser man ju verkligen på ungarna vilka som kommer ge en liten present, gulligaste ungen i klassen har ju självklart de trevligaste föräldrarna.

Det va typ där o då som jag bestämde att när jag får barn så är jag med på presenten... kalla mig ögontjänare, men så får det bli!

2011-04-27 @ 00:03:43
Postat av: En reaktion på Beccas kommentar

Så himla dåligt av den lärare som bättre gillar de barn vars föräldrar ger presenter! Är det därför de tar en sådant jobb? De borde väl se alla barn och behandla dem lika. Fy så dåligt!

2011-04-27 @ 07:49:32
Postat av: Becca

haha kanske glömde säga att hon jobbar på gymnasiet inte på dagis... eleverna brukar knuffa henne mot dörren o gapa diverse glåpord som inte är nådiga, det kan ju försvåra det här med att behandla alla lika, dessutom är alla där olika mycket o många skiter fullständigt i vad hon säger o tar tid från dem som vill lyssna. Om hon jobbat på dagis så hade jag också tyckt det va ett märkligt sätt att uttrycka sig på!

O nej jag tror inte man tar ett lärarjobb varken för de små sommarpresenterna eller för lönen.

Sådär fia då slängde jag in en pinne i brasan ;)

2011-04-27 @ 08:22:03
Postat av: Johanna med naglarna

mig triggar du inte igång iallafall, för jag håller med dig i detta.... jag har aldrig fattat grejen med att just ge fröknar och lärare presenter...för detta håller ta mej fan i sig till grundskolan är slut............

2011-04-27 @ 22:43:52
URL: http://johannasego.blogg.se/

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0