body>

Jag spyr lite galla!

Som ett brev på posten.
Varenda gång man kört ett hårt pass i livet, med mycket jobb, stress och press och så unnar sig lite ledigt så kommer det som ett brev på posten. Iallafall för mig.
Då är det som att kroppen slappnar av och så drar man på sig den ena bacillen efter den andra. Nu är jag sjuk. Rivig i halsen, huvudvärk, snorig och febrig.
Min lilla kille är på dagis och jag har legat och sovit några timmar, jag vet inte ens om man får göra så?
Dessutom säger samvetet att jag borde hämta hem honom, eftersom han hatar dagis, men å´andra sidan är jag helt matt och han kommer aldrig vänja sig om jag ska vara så överbeskyddande. Visst?


Jag har verkligen jobbat stenhårt under mycket press den senaste tiden, inte bara på jobbet (196 timmar i januari), jag lider nämligen av "duktig flicka-syndromet" också, jag har alltid ett perfekt städat hem, inga tvättberg och lagad mat på bordet varje dag. Jag håller på med det ena projektet efter det andra och nu när jag slappnar av känns det som om jag är har blivit överkörd av en ångvält faktiskt. 

Jag är inte bara sjuk, jag är slutkörd. Det är så lätt att bara köra på. Jobb, familj och allt annat bara pågår. Tills det tar stopp. Det går att hålla på med allt ett tag, sedan måste man skala av och bara göra det absolut viktigaste. I mitt fall är det familjen, därefter jobbet. Det sociala kopplar jag bort ett tag. För att inte säga vad jag gör med städning. Jag skiter i det och anlitar städerska. Det borde alla vettiga, småstressade småbarnsfamiljer göra. Ägna sig åt varann och låta någon annan göra dirty jobbet!

Och sen när jag är på benen igen så borde jag och min älskade unna oss en stund för oss själva, det har varit alldeles för lite av den varan, vi har nästan glömt bort varann helt, i jobba-äta-försöka sova-tillvaron vi lever i just nu!


Förlåt, jag vara bara tvungen att skriva av mig. Det är tungt idag! Jag hatar att vara sjuk!


Kommentarer
Postat av: Linda Ahlgren

Krya på dig, å lugna ner dig en aning...

Vi har städerska, de e toppen! :)

2011-02-15 @ 09:08:11
Postat av: Camilla Gervide

Du är en prestationsprinsessa precis som jag..

Ta hand om dig och akta dig för den berömda väggen bara!



Kram!!!

2011-02-16 @ 12:41:13
URL: http://www.camillagervide.com

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0