body>

Mitt dåliga samvete!

Jag har ständigt dåligt samvete för att jag inte hinner med mina vänner och nu har det yttrat sig i att en av mina bästa vänner är gravid i v 12 och hon har inte kunnat komma i kontakt med mig för att berätta detta på ett tag så det slutade i ett sms! Och jag är förmodligen den siste att få veta!

Jag har ständigt dåligt samvete för jag inte hinner träna. Och det finns visst något som heter "hinner inte träna", för jag hinner verkligen inte. Om jag jobbar 196 timmar, sen ska jag umgås med min sambo och vår son, sen ska jag förmodligen göra lite hushållssysslor också, då finns det ingen tid över.

Jag har ständigt dåligt samvete för att jag inte hinner med min son, så helgerna är numera vigda till att åtminstone göra en aktivitet som han gillar! Lekland, simhall, busa, gosa, gå på asfalt, lekpark m.m.

Jag har ständigt dåligt samvete för att jag och min sambo aldrig har kvalitetstid med varann, så att åka till New york, barnfria, om några veckor kommer göra susen och hem kommer vi alldeles nykära igen!

Jag har ständigt dåligt samvete för att jag inte hinner städa så nogrannt som jag vill. (är lite pedantisk) så nu har jag gjort slag i saken. Min städhjälp börjar på torsdag! Jippie!!!!

Jag har ständigt dåligt samvete för dom där 3-4 extra kilona som är kvar sen min graviditet, så från och med i måndags så kör jag LCHF igen, stenhårt!

Jag har ständigt dåligt samvete för jag jobbar för mycket/ för lite. För mycket om man frågar vänner/familj och för lite eftersom jag ändå inte hinner allt jag vill göra.



Så, nu när jag biktat mig borde det dåliga samvetet för att jag har dåligt samvete åtminstone vara borta!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Sluta ha dåligt samvete!!!

Det blir väl inte bättre för det? Du får väl inte mer tid, blir smalare eller känner att du har tid med allt du vill. Du mår bara dåligt av att ha dåligt samvete. Lär dig att acceptera att det är såhär livet ser ut när man är en mamma, sambo och dessutom chef på mycket mer än tjänsten säger, heltid. Det är så ditt liv ser ut och om du ska gå runt och ha såligt samvete med det också...då är det inte bra. Det kommer gå åt pipsvängen. Ändra på något eller nöj dig, sluta ha dåligt samvete för allt och särskillt sånt du inte ska ha det för.



Jag är din bästa vän och jag går inte en sekund och tänker att du är en dålig vän och inte har tid med mig. Det har du. Det vet jag. Vi ses, vi ringer, vi messar och gör allt vänner gör och hinner med i de liv vi lever med våra familjer och allt. När min bebis kommer så har jag förmodligen mindre tid än vad jag nu, men jag tänker vägra dåligt samvete så långt det går. Det hade jag alltid förut, det kommer med för höga krav på sig själv. Det gick åt pipsvängen. Nu är det att vara i nuet och vara nöjd som gäller.



LCHF, är du galen. Minns du hur du mådde sist? Reminder http://fiamedbebis.blogg.se/2010/september/sa-har-har-vi-det.html#comment

Kommer du ihåg att du bara för några dagar sen var trasig i tarm och kanske också mage??



Vi vill ha dig kvar, som du är...men utan det dåliga samvetet!!!



Puss

2011-02-22 @ 11:36:45
URL: http://vitadagar.blogg.se/
Postat av: Cissi

Heja Michelle!

2011-02-22 @ 11:58:43
Postat av: akiz

jag blir tårögd av det michelle skiver. så sant!!!! Vilken fantastisk vän! Lyssna på henne!

kram.



(Jag förstår att du känner som du gör men du behöver inte göra det.)

2011-02-22 @ 12:37:12
Postat av: Virva

Bra skrivet av Michelle ,Fia du är jätte smal ,vänta lite nu när det börjar bli varmare så kan vi börja ut och gå eller så gör du lite sitt ups med Sidden som tyngd på benen ,så får han också va med ...sluta omedelbart med bantnings grejset ,du har så mycket om dig och kring dig och för att orka måste du äta riktigt ...

2011-02-22 @ 17:41:25
Postat av: Sofie

Håll hårt i den där vännen Michelle, hon känner dig nog bättre än vad du själv gör. Hon har rätt i allt hon skriver. Det är det här som kallas livet så om man ska stressa upp sig över det kommer man få fortsätta hela livet. Förstår att dagissituationen tär, och jag håller alla mina tummar för att den blir bättre, men resten det andra är nog bara att gilla läget (eller säga upp sig och vara stressad över att söka jobb). Min mamma har hela sitt liv haft lätt för att stressa upp sig, varpå hon nu har en fucked up mage för gott. MEN hon har lärt sig att lägga band på sitt dåliga samvete/stress och njuta av nuet (tja Rom byggdes inte på en dag)Tror NY resan kommer göra mycket gott och hoppas även att städhjälpen kommer underlätta vardagen! Puss

2011-02-22 @ 20:07:52
Postat av: johanna w

håller med alla föregående talare. ha inget dåligt samvete. puss o kram fia vi finns här.

2011-02-22 @ 20:56:48
Postat av: Carro

Fia. Livet är inte tillräckligt långt för att folkusera på det man INTE hinner, INTE är, INTE gör. Vänd på det. Och ät vanlig och GOD mat annars kommer du inte orka med allt. PUSS

2011-02-22 @ 22:22:32
Postat av: johanna w

glömde ju säga, så himla bra och klokt skrivet michelle, och även carro så himla kloka. ni är fina vänner.

2011-02-23 @ 10:05:19
Postat av: Stefan Håkansson Aleborn

Hej Fia!

Jag är ju inte den mest frekventa kommentatorn här men nu kunde jag inte låta bli.



Kom ihåg att du är fantastisk!

Det var inte längesedan jag träffade dig för första gången och det var skitkul, du sprider magi omkring dig! Bra egenskap!

Du har en underbar son och man, ett jobb som är stressigt men som säkert också ger riktigt mycket energi och kraft, dessutom härliga medarbetare!(?) Där är DU chef! Fantastiskt!

Du har tak över huvudet, mat på bordet och bestick att äta den med. Du har ett fint hem och av kommentarerna att döma, underbara vänner.

Du har förmånen att gå på lekland, simhall mm. tillsammans med en familj, där mannen kommer från den adliga släkten Håkansson, kan det bli bättre!!? :)

Detta är du ju väldigt, väldigt tacksam för, eller hur, varför inte njuta av det? Känns som bortkastad tid annars, visst!

Den lille "jäveln" på ena axeln som säger att du ska ha dåligt samvete tycker jag du ska slå ihjäl, han/hon är inte värd att sitta där!

Njut av dig själv, den du är och din omgivning. Var stolt över dig själv!



När det gäller LCHF tycker jag, tvärtemot många av de andra, att det är den bästa vägen till en bättre mage, ökad energi och ett friskare liv. Allt detta genom att äta riktig och god mat som vi är skapta för! Kroppen kan ta lite tid att vänja sig av med det gamla men sen kommer du må bättre än någonsin!

Kör hårt, se till att äta tillräckligt med fett bara!

Nu ska jag börja skriva boken till nästa inlägg du gör (kommer med posten) och dricka kaffe med vispad grädde :) !!



Du är grym!

Kramar

2011-02-23 @ 13:36:40
Postat av: Virva

Blir alldeles tårögd av att läsa det stefan håkansson Aleborn skrev till dig Fia .........ta åt dig av varje ord ,det var så att till och med jag fick mig en tankeställare av det han skrev ,vi ska nog vara tacksamma för det vi har,behöver nog bli påminda om det lite oftare ....puss

2011-02-23 @ 17:34:13
Postat av: Carro

Stefan: WORD! Precis det jag menade men inte orkade skriva! Tack! Du är en klok människa (fast ändå lite korkad som inte äter kolhydrater) ; )

2011-02-23 @ 21:02:24
Postat av: Camilla

Fatta vad mycket tid du skulle få om du inte la så mycket av den på att ha dåligt samvete. =)

2011-02-24 @ 20:56:57
URL: http://www.camillagervide.com

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0