body>

Tacksamma lilleman Håkansson






                                                        (Jag vill bara sitta här med benen i kors!)


Vår son har blivit en väldigt artig och tacksam ung man. Hela dagarna går han omkring och ger oss saker och så ska vi säga Tack, Tack. Sen tar han tillbaka det och säger tack, tack. Så håller det på. Det är den absolut roligaste leken just nu. Tack, tack-leken.

Förutom att säga tack, tack kommer här ett Sid vokabulär.
Det är inte många ord, men jag vet heller inte hur mycket man ska kunna när man är 1 år.

Vov-vov/Vovve
Mamma
Pappa
Titt-tiit (så sätter han händerna framför ögonen, det betyder givetvis; Tittut)
Tack-tack
Däääh (samtidigt som han pekar på nåt, betyder; där)
Nejnejnej
Mhmmmm

han pratar mycket men resten är på ett språk jag inte lärt mig ännu.


Kommentarer
Postat av: akiz

när vi ses sid, ska jag lära dig fler ord som;



vill inte

kan själv

tyyyyyyyyst

och jag bryr mig

orka

palla

bah

typ

aldrig i livet



mfl mfl

2011-01-16 @ 12:40:31
Postat av: Virva

Söting

2011-01-16 @ 19:45:35
Postat av: Michelle

Söta söta söta unge!!!

2011-01-17 @ 07:43:30
URL: http://vitadagar.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag tror att det är ett rätt stort ordförråd!? Han får lära Ed att säga pappa till helgen för Jögge börjar tycka att det är lite ledsamt att han inte gör det...

Puss!

2011-01-17 @ 11:55:12
URL: http://cissicc.blogspot.com

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0