body>

Pytt i Panna





                                         (Ser ut som en gammal spya, men är fasligt gott!)



Hemlagad Pyttipanna

Kokt potatis ( nypotatis funkar utmärkt)
Falukorv
Lök
Ägg
Parmesanost
Krydda efter eget val (Jag hade flingsalt med karljohansvamp, vit & svartpeppar, allroundkrydda och lite cayenne för extra sting)

Skär lök, korv och potatis i bitar, stek i smör, när de fått fin färg, knäck i några ägg och ta sönder dom. Rör runt tills äggen är färdigstekta och ihopblandade. Riv slutligen över parmesanost eller skit i det om ni inte gillar det!

Tusen gånger godare än köpt pyttipanna.

Kommentarer
Postat av: johanna w

mums och åter mums!!! ( till både detta och förra inlägget) hade varit så trevligt att ses ikväll, men jag hoppas vi hinner med nåt innan ni åker !

stor kram <3

2011-07-16 @ 19:17:38
Postat av: akiz

Tack!!! Fler enkla och goda middagstips tack. Nu är det ju jag som måste laga mat en vecka, och du vet ju vad jag tycker om matlagning. Det ska va enkelt, gå snabbt och vara gott! Detta ser jättegott ut. ska testa det idag. vad ska jag laga imån???? :=)

2011-07-18 @ 08:32:47

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0