body>

Hjälp mig!

Jag behöver hjälp!!!

Sedan Sid hade kräksjuka har han vägrat välling.
Han somnar utan och vill inte ha när han vaknar.
Det är för mig ett problem, för om han ätit dåligt under dagen vet man att han åtminstone får i sig välling innan läggdags och om han vaknar lite för tidigt så somnar han gärna om efter lite välling, men inte nu längre, han vaknar typ 06.00 och är hungrig.

Så nu ska NI mammor och pappor hjälpa mig. Hur ska jag göra för att få honom älska vvälling igen?
Eller vad ska jag ge honom att äta istället innan läggdags så han håller sig lika mätt och inte vaknar så tidigt.
Och ni behöver inte tipsa om gröt, för det slutade han med för några månader sen!



Kommentarer
Postat av: mtbq

Hej!!

Tänk va dom kan få för sig, de små liven!!

Oftast tycker jag att det brukar bli en god cirkel... att dom blir mer hungriga och äter mer på dagarna då man tar bort vällingen.... Men om det nu INTE är så kan du ju testa med att ge banan eller någon frukt som mättar.... kanske! Eller testa en annan välling sort. Han kanske förknippar smaken med att kräkas och må dåligt??!!

Lycka till från en som igentligen inte har någon aning :)

2011-03-07 @ 21:48:24
URL: http://www.miabq.blogspot.com
Postat av: Sofie

Jag kände som du att det var så smidigt att ge vällingen direkt på morgonen när hon vaknar, men precis som med amningen var det bara stopp en dag. Jag har testat fler gånger efter det, när hon varit hungrig, på morgonen och på kvällen, men hon vill inte ha. Vi ger ju gröt istället, men även yoghurt och hemmagjorda smoothies. Testa igen med några dagars mellanrum men annars kanske det är så att han inte vill ha. Jag har nog tyvärr inte fler tips än så. Tack igen för blommorna!

2011-03-07 @ 22:46:44
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: johanna w

testa välling igen, och testa även gröt igen och igen, men Nouvelle vägrade gröt länge och nu äter hon igen. Kanske får vara utan välling ett tag och då testa olika saker, sen försöka igen, kanske en annan slags flaska eller mugg. jag tänkte på den smaksatta vällingen den kanske får honom att glömma det han nu inte gillar om det har med smaken att göra då han varit kräksjuk! lycka till.

sen kanske gröt eller annan mättande kvällsmat är det bästa!

Vi ska än en gång försöka vänja av Nouvelle med välling då det är jobbigt att hon äter någon gång under natten även om det är skönt att hon somnar om ibland när det är alldeles för tidig morgon!

2011-03-07 @ 22:57:22
Postat av: Cissi

Jag och Sid har samma problem. Jag ryser av tanken på våfflor som var det jag åt sist innan jag blev sjuk. Jag tror på att vänta lite och sen testa att ge någon annan välling än den han haft. Kanske ge vid lunchtid när han är mer hungrig än på kvällen? Mättande annars är väl yoggi o macka. Hoppas det löser sig för er, själv klarar jag mig bra utan våfflor...

2011-03-08 @ 09:34:23
URL: http://cissicc.blogspot.com
Postat av: Sofie P

Testa tetrapack-välling! Den tycker mina är godare...sen övergå till vanlig igen!

2011-03-08 @ 11:51:37
Postat av: AKiz

Testa Hummer, oxfilé och oliver, det är ett säkert kort :)



skämt å sido, så tror jag också att det kan vara så som de andra skriver att han förknippar smaken med kräk.



Annars kan du väl ge nyponsoppa, blåbärssoppa eller något annat tjockare på flaskan eller pipmugg.



Tror också på att testa en annan smak,sort på gröt/välling, ja som de andra redan har skrivit.

:)



men det vore ju bra om han ville börja äta gröt eller välling igen, då de innehåller alla viktiga vitaminer och mineraler som små barn behöver.



Sen tror jag att han kommer att matvägra sålänge ni är oroliga. Det gjorde Alva. Den dagen jag struntade i det, lät henne va, ja då började hon äta igen. Det är inte klokt vad de kan känna av vår oro och bli påverkade.



kramis

2011-03-08 @ 20:27:43
Postat av: Caroline

Det kan mycket väl vara så att det är slut med välling för hans del nu, ibland blir det ju så isamband med magsjuka. Men om du inte vill ge upp skulle jag provar en annan sort (annan smak) alternativt att prova mjölkersättning (ex. NAN) istället. Annars tror jag helt enkelt du får ge det lite tid. Efter Freijas första magsjuka dröjde det veckor innan hon ville ha välling igen. Håller tummarna!

2011-03-08 @ 23:13:53
URL: http://mittlivsomcaroline.blogspot.com
Postat av: M Ö

Testa att blanda ut med MYCKET vatten!

2011-03-09 @ 19:41:39
Postat av: akiz

muksu-välling läste jag någon stans skulle funka på barn som slutat ta välling, men jag vet inte...kanske värt ett försök?!

2011-03-09 @ 20:05:23

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0