body>

Pyyys, luften gick ur.

Hur orkar människor?
Hur orkar människor med sömnlösa nätter? Här turas vi om, men det räcker med en för att jag ska känna mig totalt överkörd. Har svårt att fokusera på jobbet och dessa dagar känner jag nästan alltid att jag borde ha ett annat jobb. Ett där som man kan utföra även om man är hjärndöd.
Mönstret håller i sig, när Sid är på dagis sover han inte på nätterna och när han är ledig på helgen sover han perfekt, hela natten.
Hur länge orkar man?
I min värld finns inte en tanke på fler barn just nu. Att gå igenom det här med dagistressen en gång till är inget jag längtar efter. Det här är inte ens hälften så illa som att amma varannan timme på natten när man har en liten spädis.
Vi har beslutat att Sid ska få slippa sommardagis helt och hållet, eftersom vi redan har nog med problem, därför kommer jag vara ledig 6 veckor i sommar. Det är ju inte fy skam.

Och hur länge orkar man hålla ihop ett förhållande som aldrig vårdas längre. Man är för trött, eller för trött eller för trött. Nu har vi dock infört pussleken i vår familj. Den som pussas först när vi möts en gång per dag. Tillexempel när man vaknar, kommer hem från jobbet eller vad det nu är så får den som tar initiativet till en puss göra ett kryss i kalendern och den som har flest kryss vid månadens slut, ska få nåt av den andre.

Att pussas när vi vaknade/somnade eller möttes hemma i dörren var förr i tiden en självklarhet men även det har tydligen fallit i glömska. Nu har vi tagit upp pussandet med den nya leken, för såklart är vi vinnarskallar båda två, så nu springer vi mot varandra, bara för att vara den första som pussas.

Kommentarer
Postat av: johanna w

pussleken, underbart ju. Tycker ni är fantastiska. För precis som du säger är man trött eller för trött! Och det man trodde och tycker skulle komma automatiskt och spontant behöver en liten pusch då och då.



Jag far så illa när jag hör om lilla Sid och dagiset, önskar så det fanns något jag kunde göra. puss o kram

2011-03-10 @ 14:46:34
Postat av: Virva

vilken härlig lek ........ska nog ta efter den leken .

2011-03-10 @ 16:15:46
Postat av: akiz

hahahahahahahaha. ni är ju bara föööör roliga. sjuka i huvet liksom...fast på ett bra sätt....



puss

2011-03-10 @ 20:51:04

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0