body>

Är det för sent?

Jag har börjat noja!
Noja för allt möjligt!
Att Sid ska bli bortglömd och därmed en ligist när han blir äldre. Han får sjukt mycket uppmärksamhet av oss (när han vill ha det, vill säga eftersom han gärna leker själv i sitt rum långa stunder)
Han är kramig, gosig och väldigt annorlunda mot andra barn, och jag är rädd att ett barn till innebär att han inte får den tid, kärlek och uppmärksamhet han behöver.

Jag har börjat noja inför förlossningen. Det är bara tjejer som är så dumma och glömska så dom kan gå igenom det flera gånger. Men nu har allting kommit över mig och jag undrar hur jag kunde vara så dum så jag lurades in i detta en gång till.
Jag vill inte föda barn igen, jag vill inte ha sjuka sammandragningar som man har med barn nummer 2 efteråt (och som jag hade med Sid pga livmoderinflammationen), Jag vill inte ha såriga bröstvårtor som blöder, jag vill inte vara livrädd för att bajsa dom närmsta dagarna efter förlossningen, jag vill inte behöva duscha varje gång jag ska kissa, jag vill inte ha babyblues och lipa för allt och ingenting, jag vill inte att ett barn ska sitta fast i mina bröst större delen av kvällarna.

Fan, jag ångrar mig. Jag vill inte ha fler barn!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett tips till dig. Se det positiva istället. Hur roligt syskonen kommer ha senare. Hur mysigt det är att gosa med bebis. Känslan att få upp den på bröstet. Köpa kläder.

2011-11-17 @ 17:08:14
Postat av: Cissi

Hahaha!

2011-11-17 @ 18:48:45
Postat av: Cissi

Oj nu lät jag kanske sjukt okänslig...? Men det var så roligt skrivet. Lovar att Sid inte kommer bli någon ligist, han kommer bli världens stoltaste storebror. Ska kolla upp mina luncher i veckan som kommer så hoppas jag att vi kan få ihop nåt! Kram

2011-11-17 @ 18:54:03
Postat av: Virva

Ja Fia visst är det lustigt att man kan glömma så fort,första barnet har man ju inte en aning om hur det känns att föda fram allt är nytt ,sen med den andra ,ja ju närmare det kommer så vill man inte föda det var likadant för mig för då minns man med ens hur ont det verkligen gör.,tyvärr kan man ju inte ångra det heller för ut måste den ju hahaha och Fia allt kommer att bli så bra ,jag har ju er alla tre och du vet ju vilken morsa jag har varit ....man är så klart livrädd att man inte ska få barn som får ett bra liv som vuxna ,nu förstår du kanske mig när jag skulle kolla pupiller ,be er andas påmig mm när ni varit ute ,japp hellst vil man ju bara låsa in barnen på en öde ö där det inte finns någrA farorsom lurar .......

2011-11-17 @ 19:07:27
Postat av: Carro

Äh, sluta nu. Njut av att du har en sån bra graviditet istället. Inget av det du hade med Sid behöver bli likadant nu, och blir det det så är du ju förberedd! Alltså, inget problem finns! Puss

2011-11-17 @ 22:42:49
Postat av: akiz

hon kommer trilla ut ur hålet på dig, sova om nätterna och på dagarna, suga försiktigt på dina bröst, och inte ta så mkt uppmärksamhet från Sid, och så kommer hon klara sig själv i det mesta....så var lugn nu!

2011-11-18 @ 17:34:45

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0