body>

Middag, onsdag

Är det ens någon som lagar maten???????

Mina vardagsrecept är saker som ska gå snabbt att laga, ifall någon saknar avancerade recept!

Laxfilé och pressad potatis med gräddkokt savoykål

4 laxfilé
1/4 savoykålshuvud
2 dl grädde
Potatis

Sätt ugnen på 150 grader, salta, peppra och ev lite cayennepeppar och gnid in laxen i olja. Lägg i ugnsfast form i 15-20 min.
Skala och koka potatis som du pressar när den är klar!
Koka upp grädden, skär bort roten på kålen, strimla och häll i grädden. Låt koka ihop tills det tjocknar (ca 5-7 min), salta och smaka av!

Smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag kör Linas Matkasse denna veckan men tänkte prova detta nästa vecka. Glad om du fortsätter, avskyr att laga mat...

2011-11-23 @ 17:25:55
Postat av: Johanna

tålamod är väl kanske inte din starkaste sida ;) hahaha

men ha det nu för detta är en jätte bra grej och jag tror väldigt många håller med. Så fortsätt nu med detta för jag tycker iallafall det är super med såna här "lätta, snabba" middagar och nya tips är alltid tacksamt!!

Kram Kram Johanna

2011-11-23 @ 21:11:24
URL: http://www.villa-svea.blogspot.com
Postat av: johanna w

är glad så länge du orkar för sånna här lite enklare vardagsrättstips är precis vad jag behöver, och detta var något nytt har dock inte hunnit handla så vår matlista blev lite annorlunda, men igår blev det stroganoff =) och det var länge sen!

2011-11-23 @ 23:14:25

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0