body>

Patetisk är bara förnamnet!

Anledningen till att jag har en blogg är att jag behöver skriva när jag vill få ur mig saker som gör mig trött, arg, irriterad eller frustrerad!

Och när jag skrivit av mig så släpper oftast känslorna!
Det är mitt sätt att bearbeta känslor!
Det är därför den här bloggen inte är så lycklig!

Nu är jag förbannad igen, eller förbannad är inte rätt ord, jag tycker synd om patetiska människor!

Det är nämligen så att en läsare jag har, även är mamma till ett barn på Sids dagis och hon har reagerat på mitt inlägg om Sids jacka så pass att hon visat detta för fröknarna!!!!!!
Till vilken nytta kan man fråga sig?

Vi har absolut inga hard feelings mot varken dagis eller fröknar, vi har till och med rekommenderat dagiset till vänner som ska skola in sin son där i augusti!
Men i torsdags var jag både arg och frustrerad över att ingen visste var jackan tagit vägen och då skrev jag det!

Inlägget tyckte inte jag var stötande, det var så jag kände, när jag inte fick veta om han ens haft jacka på sig utomhus!

Nu har jackan kommit tillrätta och jag har fått veta att han visst haft jacka på sig utomhus! Detta fick jag veta idag, och då vill jag berätta det för er, så ni inte tror att dom slarvar bort saker på hans dagis!

Och givetvis tror jag inte dom skulle slarva bort ett barn, det var liksom lite med glimten i ögat jag skrev det!

Men det visar ju ganska tydligt att den person som visat inlägget för fröknarna INTE känner mig, för det var skrivet med ironi och frustration!

Vi älskar Sids dagis, det är också anledningen till att han ska gå kvar i stan trots att vi bor i rinkabyholm!!!!

Så du kära mamma, sköt du ditt istället så slipper det bli fler hönor av små fjädrar!
Det var verkligen ingen big deal från början!




Kommentarer
Postat av: Jenny

På riktigt!!! Hur tänker man då om man visar ett sådant inlägg på en blogg för förskolelärarna. OMG! Jag finner inga ord.

2012-06-05 @ 13:17:17
Postat av: Anonym

Avundsjuka är vad det handlar om! Jag vet vem det är, ska berätta det för dig! Pinsamt är förnamnet!

2012-06-05 @ 14:09:50
Postat av: S

Jag har alltid lärt mina barn att det är fult att skvallra, men hur lätt är det att uppfostra dom till det när det finns andra ungar som skvallrar! Nu vet jag vilken typ av ungar det är, sådana med föräldrar som håller på, på det viset!

Herregud! Varför?

Tror nog inte det spelar nån roll för dig om fröknarna visste vad du skrivit eller inte, du kunde säkert lika väl sagt det själv för du är nog en tjej med ganska mycket skinn på näsan va? :)

2012-06-05 @ 14:25:53
Postat av: johanna

herregud pinsamt med vuxna som beter sig så.

2012-06-05 @ 14:43:51
Postat av: Johanna

fy fan jag smäller av.. vilken brud!!

man kan ju undra lite hur hon tänkte då, va hon fick ut av det menar jag...

2012-06-05 @ 21:27:02
URL: http://www.villa-svea.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hemskt att folk ska reagera o ebte sig på ett sådant vis. Förstår precis din känsla, vi gillar även vårt dagis, men visst händer de att diverse kläder är borta, saker finns inte där dem borde. och tyvärr (även barn kan "tappas/rymma"bort/iväg...)

2012-06-05 @ 21:43:02
Postat av: J

Ha ha ha! Vilken pinsam människa! Man kan ju inte annat än skratta åt det. Känns som en sån där tjej man hade i klassen när man gick i grundskolan som skulle tala om för lärarna om nån gjorde nåt fel bara för att bli mer omtyckt själv. Verkligen patetiskt!

2012-06-06 @ 13:45:08

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0