body>

Statistik

Jag håller på med en egen studie om statistik som mina vänner tycker är störd!
Nu såhär, snart med facit i hand så får vi väl se hur störd jag är!!!

Förra gången jag var gravid var det några till i min närhet och folk jag visste om som också var gravida.
Statistiken säger att någon måste få det svårt, en jobbig graviditet eller förlossning osv.
Alla gick och födde relativt smidigt och då gjorde ju det att oddsen bara ökade för att nåt skulle gå snett för min del!
And so it did!
Friskt barn, ja. Men en sjuhelsikes väntan och efter igångsättning och 38 timmars smärta födde jag Sid!
Många bra förlossningar och så till slut en dålig!

Nu var vi där igen.
En efter en har dom fött sina barn, mina bekanta och bekantas bekanta, dagar innan beräknat datum till och med och på allt från en kvart till några timmar! Smidiga enkla och snabba förlossningar!
Jag sa det redan innan, JAG KOMMER INTE FÅ DET LÄTT, det bara visste min pessimistiska (realistiska) sida.
Och nu har alla fått det enkelt!
Folk som skulle ha barn långt efter mig har till och med redan fått sitt barn, via en smidig utväg!

Så då var vi där, statistiskt sett kan inte alla förslossningar vara enkla och snabba och komma när dom är tänkta!
Jag fick den här också!

Jäkla skitstatistik!

Men vet ni, statistiken säger att nån av oss inte kommer leva resten av sitt liv med sin partner och den nitlotten tänker jag iallafall inte plocka! Nu får det vara nog på minuskontot för min del.

Roy behåller jag, även om han inte är lika perfekt som mig, så står jag ut! :)
Älskar dig pappi-Roy!

Jag är inte speciellt lätt att leva med just nu! Eftersom jag knappt har ork att leva!


Kommentarer
Postat av: Carin

Jag kan skriva under på den där statistiken jag med...Sist hade alla jag kände som var gravida relativt lätta förlossningar både i mammagrupp och vänner/bekanta. JAG drog niten.Och hur mkt jag än vill föda med "vanlig lätt förlossning" nu säger statistikern att (eftersom nu mina vänner redan fått sina ungar nr 2 och lätt hoppat ur sängen allihop inom nån timme och åkt hem typ lika snabbt så nästan vet jag att det kommer bli tvärt om för oss......!

2012-03-29 @ 13:45:54
URL: http://www.metrobloggen.se/adayinmylife
Postat av: Carin

ÄNTLIGEN!!!!!!!! Välkommen till världen lilla flickan! Så söt med så mkt hår!

2012-03-30 @ 13:21:59
URL: http://www.metrobloggen.se/adayinmylife

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0