body>

På krigsstigen

Idag när jag hämtade min son på dagis fanns inte hans jacka någonstans!

Inget barn hade blivit hämtat, så ingen hade kunnat ta fel jacka!
Ingen (läs:ingen av fröknarna) minns vem eller om någon tagit av honom hans jacka när dom kom in från att ha sprungit carlsbergsloppet!
Och ingen vet om han ens haft på sig jacka i regnet!


Är man underbemmanade då?
Eller har dagispersonalen tappat intresset?

Vem köper en ny jacka till vår son nu?
Det är ju ingen som tagit fel eller snott hans jacka, det är ju personalens ointresse som slarvat bort hans jacka!

I detta fallet är jag återigen glad för att vi inte hade köpt en didriksson eller p.o.p-jacka, då det inte funkar på vårt dagis!

Förra jackan fick målarfärg över hela ryggen och återigen visste ingen hur eller när detta hänt!!!

Så det var "bara" en jacka för 400kr som försvann denna gången!

Man får helt enkelt vara glad att man har ett barn att hämta och att ingen slarvat bort honom bland alla de andra barnen!!!!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Usch vad tråkigt!



Vår son (som då var 6 år) var faktiskt borta från fritids en gång när hans pappa kom för att hämta! Ingen visste var han var, ingen hade sett honom! Panik! Min man hittade honom och en annan kille långt bort i ett bostadsområde!



Han fick aldrig mer gå tillbaka till fritids efter detta! Alltså jag förstår ju att det kan hända men jag accepterade det icke!

Som tur var sammanföll det med att hans syster skulle födas och jag ändå skulle vara hemma så han blev hämtad direkt efter skolans slut från och med då!

2012-05-31 @ 16:13:10

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0