body>

Förlåt

Det här är min sista dag som föräldrarledig, kanske därför bloggen lidit lite denna veckan och kanske lite framöver.
I morgon sticker jag på kurs i Stockholm. Känns konstigt och spännande på samma gång.
Ungefär som när vi lät Sid få sova i eget rum.
Fick frågan hur vi lyckas.
Jag är verkligen ingen supermom som kan ge svar på sådana frågor, men vi har alltid haft väldigt fasta rutiner och följer samma tider varje kväll. Det gör att lilleman sover gott och vet själv när det är dags. Nu tror jag att anledningen till att det gått så bra med eget rum och nattningen i egen säng är för att han helt enkelt var redo för det. Han är stor kille nu.

Iallafall så får han välling i sin säng i ett kolsvart rum, mamma eller pappa sitter bredvid på en stol. När vällingen är slut kastar han iväg flaskan och då stoppar vi i nappen, lägger på täcket och han vänder sig bara om och somnar. Så vi kan gå ut.
Jag vågar knappt säga det, men det går så sjukt jävla bra och då kan man tänka tillbaka på dom kvällarna det var en halvtimme av pill (läs: slitande) i håret och stök innan han somnade.

Några nätter har vi till och med sluppit gå och "nappa" honom mitt i natten, han har helt enkelt sovit tills morgonvällingen.
Fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: virva

Skönt att det funkar med nattning och sovtider,ha det så jätte bra i stockholm nu <3

2010-11-03 @ 15:49:31
Postat av: Sofie

Härligt för er alla att det går så bra! Speciellt nu när du ska jobba, så vet du att du får sova. (om Roy tagit sprayet) Lycka till i Stockholm gumman och ha det så kul!!! Kram

2010-11-03 @ 16:26:17
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: mammatajkon

Lycka till i Stockholm. Kul med det nya jobbet!

Skönt att det går bra med Sid och läggandet. Jag tror en stor del i lyckandet beror på övertygelsen hos er föräldrar att han är mogen nu. Det är halva grejen tror jag, man har halva inne redan genom sitt trygga sätt som man får av sin övertygelse.

Våra barn har alltid sovit i egna rum, och det har gått så bra, för att vi har trott att små barn kan det! (och vi har velat sova mer ostört..... ;) )



Ser fram emot att följa lite läsning om nya jobbet här i fortsättningen också.

2010-11-03 @ 16:40:57
URL: http://www.mammatajkon.blogspot.com
Postat av: Cissi

Ha det så kul och njut av att få sova ostört och äta hotellfrukost!

2010-11-03 @ 21:45:49
URL: http://cissicc.blogspot.com
Postat av: akiz

ha det så bra i stockholm, och njut av "egentiden" om kvällarna. puss puss.

2010-11-04 @ 20:51:27

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0