body>

Jag måste inte vara perfekt.

Hannah Graafs man bloggar och skriver följande:

Efter maten tänkte jag att Hannah kunde gå upp och slappa framför tv:n eller bara ta det lugnt. Jag erbjöd mig att ta hand om disken själv så att hon skulle slippa. Det kom inte på tal, jag däremot erbjöds att slippa disken.
Var detta en fint? Skulle jag tacka ja och sedan få det i nacken att jag bara gick ifrån för att titta på Sporten?
Var det för att förtydliga att jag inte hjälper till tillräckligt ofta?
Var det en mens-attack som var på väg att brisera?
Jag tog tjuren vid hornen och frågade rakt ut. Svaret jag fick var det mest nedlåtande jag någonsin råkat ut för. "Nej, jag är absolut inte sur. Det är bara det att du inte gör det tillräckligt noga och hälften ändå kommer stå kvar utan att du märker det."
Så vid 34-års ålder har jag blivit idiotförklarad. Jag är en utmärkt diskare och jag anser mig absolut vara kapabel att avgöra när disken är undanplockad och dessutom korrekt rengjord enligt konstens alla regler. Så nu funderar jag på att ta detta motvilligt framgångsrika recept vidare. För män och kvinnor skiljer sig på många punkter men en mer specifik är att kvinnor alltid måste ha det perfekt i sin omgivning. Jag ska helt enkelt bli lite sämre på allt ända tills hon inser att det är helt ok med en fläck på en tallrik och en missad såsfläck på bordet istället för att slita ut sig själv för att fixa till alla andra. Jag tror att kvinnor överlag gör för mycket som ingen annan än de själva ser. Och det är inte för att vi män inte uppskattar det. Vi ser det bara med andra ögon och har inga problem med att trivas och älska med lite skit i hörnet.


Det är så på pricken. Det är så det är sjukt. Är alla tjejer stöpta i samma form?
Jag ska fan lära mig nåt av detta. Jag ska inte bry mig om lite skit i hörnen, jag ska uppskatta det lilla. Jag tror jag skulle må så mycket bättre då.
Det måste inte vara perfekt. Jag måste inte vara perfekt.


Kommentarer
Postat av: mamma

Ha ha ha ...........ja så är det ,inte ser dom att det behöver dammsugas t.e.x..Jag tror att min kära man tror att man inte behöver städa alls när man bor i lägenhet....Du har rätt i att man mår bättre när man inte behöver vara perfekt ,men visst MÅR MAN BÄTTRE OM DET ÄR STÄDAT FINT OCH TRIVSAMT KRING EN ...och föra att det ska vara så så får vi nog göra det jobbet själv hahaha

2009-08-16 @ 20:33:46
Postat av: Wicke

Jag tror att jag är man. Ska leta reda på min penis.

2009-08-16 @ 21:38:25
URL: http://ia-radixlecti.blogspot.com
Postat av: akiz

oj oj, så hur gör man då??? jag vill inte vara pedant men är det!

2009-08-17 @ 21:12:28
Postat av: Anonym

Önskar att någon tog dej på allvar, bakom dina roliga ord och formuleringar. För det är det du ropar efter.

2009-08-22 @ 09:33:02

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0