body>

Jag känner mig lite som en kändis när jag får mail...

Jag hoppas verkligen att detta är okej, jag har tagit bort ditt namn så du får förbli anonym. Du som mailade mig ett sånt fint mail!

Det är nämligen såhär,att det har kommit en del sådana på sistone som gensvar på mitt bloggande och det är superkul. Det går bra att kommentera anonymt om man inte vill hänga ut sig själv, men mail är också jättekul. Det är så sjukt många som läser min blogg varje dag, och ibland undrar man liksom varför då? Vem bryr sig om en gnällig gravidkärring?


"Måste bara skriva att det är superkul att läsa din blogg... du är så rak och skriver direkt från hjärtat, det gillar jag.
Håller verkligen med dig att man måste få ha lite egen tid.. jag har två små juveler ganska tätt och jag behöver absolut ibland känna att jag bara får vara mig själv... å jag älskar dem precis lika oändligt mycket iallafall och känner mig absolut inte som en sämre mamma för det, utan snarare bättre, mer positiv och mer energi... och blir då snarare en bättre mamma med mer tålamod....
Kan säga att jag blev skapligt idiotförklarad när min pojk som idag snart e 2 år var nyfödd... han var 5 veckor gammal när vi packade in oss i bilen med skidutrustning och drog till fjällen för 1 veckas skidåkning... åsikter och kommentarer duggade tätt från alla världens håll... om jag verkligen hade tänkt igenom det, hur det skulle gå, han var ju så liten, lång bilresa... ja listan kan göras oändlig. Men jag själv fattade aldrig problemet för det fanns inget... 65 mil med två stopp för mat... det var det hela.. då var min tjej drygt 1,5 och sonen som sagt 5 veckor... No Problems!
Folk med den inställningen skapar problem som inte finns... jag anser att jag kan göra allt med mina barn om jag så vill, dom är inget hinder, man får planera lite annorlunda bara, likaväl som att jag självklart vill göra saker utan dem ibland oxå....

shit... vad långt det blev... men jag fick skriva av mig lite här... jag som inte har någon blogg att ventilera ut på... :)...

Kram på dig... & lycka till när juvelen behagar komma ;)"



Det bevisar ju för dig Mia och för mig, att alla mammor faktiskt är olika och här har vi en till som oss, med den inställningen. Folk borde hålla tyst och inte ha så mycket åsikter och tycka att "vänta du bara" "du ska få se" "Du kommer inte hinna nånting" osv.
Jag kommer visst. För jag har bestämt mig för det. Precis som tjejen skriver; jag fattade aldrig problemet för det fanns inget!
Sådetså.
Kan inte alla bara få vara olika mammor, ha olika barn och sluta jämföra och tycka så himla mycket.
jag tänker försöka vara mig själv och göra det som jag vill, som vi vill, så mycket det bara går.
Jag ska erkänna när jag gör fel, när det går åt skogen. Jag lovar!

Kommentarer

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0