body>

AjjaBajja?!




Hur i helvete ska man kunna uppfostra den här söta krabaten???

Så fort vi skriker Nej, eller säger hans namn lite myndigt så vänder han sig om och fyrar av det charmigaste leendet i världshistorien.
Han vet precis hur han ska göra, redan nu, 7 ½ månad gammal, liksom.
Det bådar inte gott för framtiden och för framtida eventuella flickvänner.

Läste nånstans att man ska börja förmana dom tidigt och vi har ju massor av intressanta eluttag (som numera innehåller säkerhetspluggar från IKEA) men dom ville han gärna stoppa fingrarna i, hundens matskålar som det helst ska badas i. Hur ska man kunna ha honom på golvet i köket och kunna laga mat när det enda han vill göra är att dyka i vattenskålen?

Min mamma sa att jag inte får säga FY!, Det säger man till hundar. Jag tycker det känns smidigast att använda samma språk till hunden och barnet, så man inte rör ihop det. Men jag frågade mamma vad man säger till barn då och hon svarade Ajja Bajja!

AjjaBajja?
Är det ens ett ord? Bajja är väl nåt man gör i blöjan!?


Kommentarer
Postat av: Carro

Uppfostran e överskattat. Säg ja när det ska vara nej och tvärtom, kan bli hur kul som helst om ett par år!

2010-08-14 @ 19:25:59
Postat av: sara

Tycker jag känner igen det där:) Klockrent med OB o trosskydd...belle e hopplös o sidden med verkar det som ;)

2010-08-15 @ 00:10:15
URL: http://familjenethsson.blogspot.com
Postat av: virva

Sötnosen mormors

2010-08-15 @ 11:14:11
Postat av: johanna

så himla söt han är lilla sidding!

2010-08-15 @ 14:49:30
URL: http://johannaaw.blogspot.com

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0