body>

Nyår

Det var inte direkt några goda förutsättningar för att Nyår skulle bli en bra kväll då Sid dagarna innan åkte på en dubbelsidig öroninflammation och Roy en rejäl förkylning, men ändå valde vi att bjuda hem goda vänner på en annorlunda variant av nyårsmiddag. Nämligen att gästerna fick stå för en rätt var. Lite "halv-åtta-hos-mig-känsla" och Värdparet slipper stå i köket hela kvällen.

Michelle och Christoffer bjöd på Hallonmojito som välkomstdrink och till det serverades det HETA chilis fyllda med färskost, västerbottenoststänger, Crosstini med tapenade och doppade marsmallows.

Förrätten stod Peter och Akiz för och det blev en klassisk Toast skagen på Per Morbergs vis, till detta serverade dom ett utsökt vitt vin.

Varmrätten blev Parmesanmostoppar med Fläskfile, Cognac- och kantarellsås med sparris och knaperstektbacon som avnjöts med ett supergott Italienskt rött vin, detta hade Roy och jag fixat!

Efterrätten var Champangesorbet som åts tillsammans med skumpa och detta hade Robin och Johanna fixat!

En helt suverän idé och alla fick vara delaktiga på något sätt, jag och Roy slapp duka fram och bort och stå i köket hela kvällen. Förmodligen en idé som vi kommer ta tillvara på fler gånger vid stora festligheter.

Namnet "Däck-Roy" fick en helt ny innebörd då mannen i huset gick och la sig redan 21.45, dock inte på grund av fylla utan på grund av sin förkylning som deckade honom totalt.

Efter raketer vi tolvslaget då även mamma och pappa kom förbi så åt vi ost och kex. Gästerna gick hem runt 02.00 och det blev nästan en helt perfekt nyårsafton om Roy hade orkat vara med hela kvällen.
Idag vaknade jag av min visdomstand som krånglat lite den senaste veckan, det gjorde så förbannat ont och värkte långt ner i halsen. Jag ringde först sjukvårdsrådgivningen och frågade om dom förmedlade jourtandläkare, men hon bad mig ringa 112.

-112, vad har inträffat?
-Jo, jag har tandvärk och behöver en tandläkare.

Det kändes lite märkligt men hon kopplade mig till en akuttandläkare på sjukhuset som upplyste om att taxan på nyårsdagen är väldigt hög. Det kan inte hjälpas, tanden gör så jävla ont!
Jag fick en tid direkt och det konstaterades att jag hade en rejäl inflammation som spridit sig ner i halsen, de fick till och med bedöva för att ens kunna komma och och spola rent och så fick jag en penicillinkur på 10 dagar.

Dom som säger att så som Nyårsafton och första dagen på det nya året är återspeglar hur hela året ska bli, dom ljuger väl, dom jävlarna????

Inte särskilt sugen på att 2011 ska bli ett sjukdomsår då vi ska ha ont om pengar för att tandläkarbesök ruinerar oss!

Vad det kostade? Ingen aning, var så omtöcknad när jag lämnade sjukhuset att jag glömde fråga, men jag ska låta er veta så fort fakturan kommer.
Så ni vet om det är värt bli tandläkare och jobba nyårdagen, alltså!

Gott nytt år!




 

Kommentarer
Postat av: Carro

GUD så trevligt! Boka in nästa nyår hos oss, då kör vi samma variant! Puss

2011-01-02 @ 15:40:36
Postat av: Michelle

Tack tack tack alla ni som var med och förgyllde! det var väldigt trevligt!!

2011-01-03 @ 07:47:25
URL: http://vitadagar.blogg.se/

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0