body>

Sallys födelse

Så kom hon då äntligen till slut, vår lilla prinsessa!
Efter två hinnsvepningar ( den BM ger är löjlig i jämförelse med den läkaren gav, en mindre våldtäkt kallar jag den)
Så startade värkarna runt 17:00 efter en stadig middag bestående av en fantastisk bouillabaisse!

Vid 22:30 kom vi in till förlossningen, då jag var öppen 5 cm.
Badade och knarkade lustgas som denna gången var helt fantastisk!
Vid 03:30 var jag öppen 8 och fick epidural och vid 04:00 gick vattnet!
Vid 04:30 fick jag krystvärkar och tio minuter senare simmade Sally ut mellan mina ben!
3690 gram och 51 cm och med massor av hår!
BM har sagt, liten bebis hela tiden, men 3690 är inte direkt litet!

Hon är helt perfekt, sover mycket och skiter ännu mer!
Nu ska vi bara lyckas pussla så tiden räcker till åt båda barnen, för jag tänker inte plågas av ständigt dåligt samvete!
( det måste vara lite amningshormoner som gör att jag vill gå mitt itu för att jag inte kan ge Sid 100% uppmärksamhet längre, och bölar för det)


Kommentarer
Postat av: Carina

Grattis till söta Sally! Vilket trevligt namn!

2012-04-04 @ 13:57:24
Postat av: Sofie

söta söta lilla Sally! Jag längtar till jag får träffa henne!

2012-04-04 @ 21:32:30
URL: http://solfia.wordpress.com
Postat av: Sisela

Men guud så söt, stort grattis till er!!

2012-04-05 @ 02:11:16
Postat av: EMELIECABEZOS

Grattis till SAllY, vad söööööt och vad mkt hår! supersöt verkligen. Hoppas allt blir bättre snart... läste här över om allt. herregud, nu kan det fan bara bli bättre:) kram

2012-04-16 @ 23:10:52
URL: http://minbebis.com/blogg/emeliecabezos

Skriv några ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (publiceras inte)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0